کاهش تولیدات مارول، کنار رفتن شخصیت کانگ و تحسین سوپرمن ساخته جیمز گان

در فضایی صمیمی اما استراتژیک در دفتر مرکزی استودیو مارول، کوین فایگی پرده از آینده هفتساله این استودیو برداشت. در اتاقی که زمانی محل ملاقات با بندیکت کامبربچ برای نقش دکتر استرنج بوده، اکنون برنامهای جامع برای بازسازی برند مارول ترسیم شده است.
فایگی با رد ایده خستگی ابرقهرمانی، موفقیت فیلم جدید «سوپرمن» (Superman) به کارگردانی جیمز گان را شاهدی بر بقای این ژانر دانست. وی در پیامی شخصی به گان، از روایت بیواسطه فیلم تمجید کرد و دنیای ساختهشده در آن را کامل و بینیاز از توضیح خواند.
بااینحال، فایگی تأکید کرد که گسترش بیش از حد مارول پس از «پایان بازی» (Endgame) به ضرر این برند تمام شد. تولید ۱۲۷ ساعت محتوای تصویری طی شش سال اخیر (شامل انیمیشن) منجر به سردرگمی مخاطبان شد؛ حالآنکه از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹، تنها ۵۰ ساعت محتوا تولید شده بود.
او همچنین به شکست نسبی فیلمهایی چون «صاعقهها» (Thunderbolts) و «کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع» (Captain America: Brave New World) اشاره کرد و آن را حاصل احساس تکلیف مخاطبان برای دیدن پیشزمینههای سریالی دانست. فایگی وعده داد که تولیدات آینده، مستقلتر و با کاهش بودجه خواهند بود؛ حتی سالهایی فقط یک فیلم یا سریال عرضه خواهد شد.
در مورد پروژههای مهم، فایگی از تمرکز فعلی مارول روی «چهار شگفتانگیز: گامهای نخست» (Fantastic Four: First Steps) سخن گفت؛ فیلمی مستقل و بینیاز از اتصال به دنیای اصلی MCU که در فضای دهه ۶۰ میلادی روایت میشود. وی تأکید کرد: "هدف ما این بود که داستانی بدون نیاز به انجام تکالیف قبلی ارائه دهیم."
در پاسخ به وضعیت شخصیت کانگ و بازیگرش (جاناتان میجرز)، فایگی بدون اشاره مستقیم به نام وی گفت: "مدتها پیش از اتفاقات مربوط به بازیگر، متوجه شدیم که کانگ نمیتواند نقش تانوس جدید را ایفا کند؛ بنابراین مسیرمان را بهسوی دکتر دووم تغییر دادیم."
فایگی همچنین از توقف توسعه نسخه زنده از مایلز مورالس به دلیل تمرکز سونی روی فرنچایز انیمیشنی «دنیای عنکبوتی» (Spider-Verse) خبر داد و تأیید کرد که «تیغه» (Blade) بالاخره در دوره معاصر روایت خواهد شد و ماهرشالا علی همچنان در نقش اصلی باقی میماند.
در پایان، او از انعطافپذیری روش تولید در مارول دفاع کرد: "همیشه فیلم را با فیلمنامه کامل شروع میکنیم، اما هیچوقت کاملاً راضی نیستیم؛ چون هر روز فرصت بهبود وجود دارد." وی با اشاره به پروژه «انتقامجویان: روز قیامت» (Avengers: Doomsday)، آن را مثالی از این رویکرد دانست و از مشارکت استیفن مکفیلی و مایکل والدرون در فیلمنامه خبر داد.
این گفتوگوی جامع، نشاندهنده تلاش مارول برای بازسازی جایگاه خود در میان تغییرات صنعت سرگرمی است.