فرار از استارباکس و مکدونالد؛ فیلم جدید کرهای که تصاویر رسمی را درهم میشکند

فیلم «The Fin» به کارگردانی Syeyoung Park، یک اثر دیستوپیایی است که جهانی پس از جنگ را به تصویر میکشد؛ جهانی که در آن آسمان و دریا در رنگ قرمز عمیقی غرق شدهاند. این فیلم پس از سه سال مراحل پستولید، با روایتی از گروهی جهشیافته به نام «اومگاها» ساخته شده که توسط یک نیروی دولتی تحت عنوان «نیروی کار اومگا» شکار و استثمار میشوند.
کارگردان فیلم در گفتگو با Variety در جشنواره لوکارنو بیان کرد که هدفش دوری از تصویرهای مدرن و تجاری کره امروز است: «من از اینکه کره این روزها پر شده از استارباکس، مکدونالد و 7-11 خسته شدهام. همه جا پر است از این لوگوهای زشت شرکتهای بزرگ.»
در این فیلم، صحنههای شهری به صورت سیاه و سفید و یکنواخت نمایش داده شدهاند، در حالی که یک استخر ماهی درون ساختمانی متروکه به فضای رنگارنگ و متضادی تبدیل شده است، جایی که نبرد بین گروهها موقتا متوقف میشود و موسیقی شورانگیز فضا را پر میکند.
Park که فیلمبرداری را نیز خود برعهده داشته، با افزودن «آلودگی» دیجیتال و بافتهای متنوع به تصویر، قصد دارد صفحه نمایش را از تمیزی و یکدستی خستهکننده دور کند و فضایی روحانی و شبهارواحی ایجاد کند. او از فیلم «Julien Donkey-Boy» ساخته Harmony Korine به عنوان منبع الهام یاد میکند که به خاطر همین تکنیکها به یک اثر شاخص تبدیل شده است.
فیلم همچنین به تأثیرات همهگیری کووید-۱۹ میپردازد و فضای جداشدگی و ترس از ارتباط انسانی را در روابط شخصیتها بازتاب میدهد. کارگردان امید دارد تماشاگران درباره تقسیمبندیهای اجتماعی و انسانی به تأمل عمیقتری برسند و مرزهای میان «اومگا» و «انسان» را زیر سوال ببرند.
منبع: variety