جستجو در سایت

1404/06/08 12:31
پوشش جشنواره ونیز 2025 در سلام سینما

فیلمساز Old Henry با مستندوارترین اثر خود به ونیز بازگشت

فیلمساز Old Henry با مستندوارترین اثر خود به ونیز بازگشت
فیلم «موتورسوار شهر» به کارگردانی پوتسی پونسیرولی در جشنواره ونیز رونمایی شد؛ اثری اکشن با تنها سه خط دیالوگ شنیداری که با تکیه بر موسیقی، بازی ستارگانی چون آلن ریچسون، شیلین وودلی و بن فاستر و روایتی پرتنش از عشق و انتقام در دیترویت دهه ۱۹۷۰ ساخته شده است.
به گزارش سلام سینما

پوتسی پونسیرولی، کارگردان فیلم «Old Henry»، با تازه‌ترین ساخته‌اش «Motor City» به جشنواره ونیز بازگشت؛ اثری متفاوت که تنها سه خط دیالوگ شنیداری دارد و بر موسیقی و اجرای بازیگران متکی است. این فیلم با بازی آلن ریچسون، شیلین وودلی و بن فاستر، داستانی از مثلث عشقی و انتقام خونین را در دیترویت دهه ۱۹۷۰ روایت می‌کند.

فیلم با صحنه‌ای اکشن آغاز می‌شود؛ جایی که ریچسون در خیابانی تاریک به سوی دشمنانش شلیک می‌کند و در همین حال قطعه معروف دیوید بویی «Cat People (Putting Out Fire)» بر فضای فیلم می‌نشیند. پونسی‌رولی می‌گوید الهام استفاده از این آهنگ از پلی‌لیست بن فاستر آمده است و در نهایت هماهنگی تصویر و ترانه باعث شد همان انتخاب نهایی باشد.

«Motor City» روایتگر زندگی جان میلر (ریچسون)، رنجر سابق ارتش است که در کارخانه‌ای در دیترویت کار می‌کند و عاشق سوفیا (وودلی) می‌شود. اما سوفیا که نامزد رینولدز (فاستر)، قاچاقچی رو به رشد مواد مخدر است، او را ترک می‌کند. رینولدز با کمک پلیس‌های فاسد، جان را به زندان می‌اندازد و سپس سوفیا را به ازدواج در می‌آورد؛ اتفاقی که آغاز یک داستان انتقام حماسی با حضور دوستان قدیمی جان از ارتش و سلسله‌ای از صحنه‌های اکشن است.

پونسی‌رولی می‌گوید چالش اصلی این پروژه حذف دیالوگ‌ها بود: «نمی‌خواستم به نظر برسد که داریم حرف زدن شخصیت‌ها را پنهان می‌کنیم. مثلاً در صحنه گفت‌وگوی سوفیا و یک کارآگاه، دوربین عقب می‌رود و در پشت پیانوی بزرگی قرار می‌گیرد، جایی که جَک وایت (تهیه‌کننده اجرایی فیلم) در حال نواختن است. به این شکل موسیقی جایگزین کلمات می‌شود.»

به گفته کارگردان، ریچسون اولین بازیگری بود که به پروژه پیوست و او شخصاً وودلی را برای نقش زن انتخاب کرد. وودلی پس از خواندن فیلمنامه در کمتر از یک ساعت پاسخ مثبت داد. سپس نوبت به بن فاستر رسید که با شور و هیجان نقش منفی را پذیرفت.

فیلم همچنین شامل صحنه‌های پرتنش اکشن است؛ از جمله مبارزه‌ای نفس‌گیر در آسانسور میان ریچسون و پابلو شرایبر، بازیگر نقش کارآگاه فاسد. پونسی‌رولی می‌گوید: «این صحنه مثل رویارویی دو غول بود؛ یکی مبارزه ذهنی با فاستر و دیگری نبرد فیزیکی با شرایبر.»

کارگردان ابراز امیدواری کرد که تماشاگران ونیز تجربه‌ای متفاوت از فیلم داشته باشند: «می‌خواستم فیلمی بسازم که مخاطب حتی یک ساعت هم به گوشی‌اش نگاه نکند. فکر می‌کنم تماشاگر از آنچه به او نسبت داده می‌شود باهوش‌تر است.»

منبع: variety


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image