10 فیلم ماندگار آدری هپبورن؛ ستارهای که هنوز میدرخشد

آدری هپبورن، با چهرهای ظریف، وقاری منحصربهفرد و بازیهایی فراموشنشدنی، از معدود بازیگرانی است که نهتنها به عنوان یک نماد سینمای کلاسیک، بلکه به عنوان الگویی فرهنگی در ذهن علاقهمندان به هنر هفتم باقی مانده است. در ادامه، ۱۰ فیلم از بهترین آثار سینمایی او را مرور میکنیم؛ آثاری که هم از نظر هنری و هم از نظر محبوبیت جهانی، ماندگار شدهاند:
صبحانه در تیفانی (1961)
در نقش هالی گولایتلی، هپبورن تصویری از زنان مدرن دهه ۶۰ را جاودانه کرد. این فیلم نماد استایل و شخصیت او در فرهنگ عامه شد.
تعطیلات رمی (1953)
نخستین نقش اصلی او که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برایش به ارمغان آورد. داستان شاهزادهای که به دنبال آزادی در خیابانهای رم میگردد، هنوز هم دلانگیز است.
بانوی زیبای من (1964)
اقتباسی موزیکال از نمایشنامه کلاسیک «پایگمالیون»؛ هپبورن در نقش الایزا دولیتل، تغییر و تحول یک زن از طبقه پایین به بانویی اشرافی را به زیبایی به تصویر میکشد.
سابرینا (1954)
در کنار همفری بوگارت و ویلیام هولدن، هپبورن نقش دختری ساده را بازی میکند که پس از بازگشت از پاریس، دل دو مرد از یک خانواده ثروتمند را میرباید.
چهره بامزه (1957)
ترکیبی از مد، موسیقی و رقص، با همکاری فرد آستر؛ فیلمی رنگارنگ که تصویر هپبورن در لباسهای ژیوانشی را به یکی از نمادهای فرهنگ مد بدل کرد.
معما (1963)
در ژانر معمایی-عاشقانه، هپبورن در کنار کری گرانت بازی میکند. داستان پرپیچوخمی که بهخوبی تعلیق و طنز را در کنار هم دارد.
داستان راهبه (1959)
روایتی دراماتیک از زندگی یک راهبه، که جدیت بازی هپبورن در آن، تحسین منتقدان را برانگیخت.
تا تاریکی صبر کن (1967)
در نقش زنی نابینا که در خانهاش گرفتار دزدان میشود، هپبورن تنش و ترس را بهشکلی ملموس منتقل میکند. یکی از نقشآفرینیهای جسورانه او در ژانر دلهرهآور.
دو تا برای جاده (1967)
داستانی غیرخطی از فراز و فرودهای یک ازدواج، با بازی در کنار آلبرت فینی. فیلمی متفاوت از سایر آثار عاشقانه او.
چگونه یکمیلیون بدزدیم (1966)
کمدی دلنشینی با پیتر اوتول که ماجرای سرقت از موزه را روایت میکند. حضور درخشان هپبورن با لحنی سبکدلانه و طنزآمیز.