بازگشت خونین «مقصد نهایی» با ترسناکترین تبلیغات سال | عکس

کمتر فرنچایزی در ژانر وحشت پیدا میشود که بهاندازهی «مقصد نهایی» (Final Destination) در طراحی صحنههای مرگ خلاقانه و هولناک شهرت داشته باشد. حالا جدیدترین قسمت این مجموعه با عنوان «مقصد نهایی: خطوط خونی» (Final Destination: Bloodlines) در آستانهی اکران قرار دارد، و تیم تبلیغاتی فیلم با ایدههایی هوشمندانه و ترسناک، طرفداران را حسابی هیجانزده کردهاند.
درحالیکه علاقهمندان قدیمی ژانر وحشت بهاحتمال زیاد این فیلم را تماشا خواهند کرد (بهویژه با حضور مرحوم تونی تاد)، تیم بازاریابی فیلم برای جلب مخاطبان بیشتر، سراغ خاطرات نوستالژیک طرفداران و یکی از معروفترین صحنههای کل فرنچایز رفته است: صحنهی تصادف با کامیون چوب در آغاز «مقصد نهایی ۲» محصول سال ۲۰۰۳. این همان سکانس ترسناکی است که باعث شد سالها بعد از تماشای فیلم، بسیاری از مردم در جادهها از پشت سر کامیونهای حامل چوب فاصله بگیرند.
تبلیغات خلاقانه: از کامیون مرگ تا بیلبورد خونین
در اقدامی خلاقانه و بسیار تأثیرگذار، یک کامیون با طراحی مشابه همان کامیون چوب فیلم دوم در سطح شهر دیده شده که روی بدنه و سقف آن، چوبهای مصنوعی و نام فیلم «Bloodlines» نصب شده است. این تبلیغ نه تنها خاطرهی کابوسوار فیلمهای قبلی را زنده میکند، بلکه ثابت میکند فرنچایز «مقصد نهایی» پس از ۱۴ سال دوباره برگشته است — و آنهم با قدرت.
اما این پایان ماجرا نیست. بیلبوردی نیز در بزرگراهها نصب شده که بهنظر میرسد نصاب آن در حادثهای مشابه فیلم جان خود را از دست داده و به شکلی خونین بر فراز بیلبورد باقی مانده است؛ حرکتی خلاقانه و ترسناک که بهخوبی با مضمون فیلم هماهنگ است.
بازگشت به آغاز — با رکوردی جدید
فیلم «مقصد نهایی: نسلهای خون» به کارگردانی مشترک زک لیپوسکی و آدام استاین، داستان این مجموعه را به دهه ۱۹۶۰ و نخستین مورد «پیشآگاهی» برمیگرداند؛ زمانی که برای نخستین بار مرگ فریب داده میشود. علاوه بر حضور تونی تاد و بازگشت به دنیای ترسناک و محبوب فرنچایز، این فیلم شامل سکانسی است که رکورد جهانی در بدلکاری را بهثبت رسانده است.
یک چیز قطعی است: هنوز هم نباید پشت سر کامیونهای چوب حرکت کرد — و بدون شک روز ۱۶ مه ۲۰۲۵، روزی بهیادماندنی برای طرفداران ژانر وحشت خواهد بود.
منبع: slashfilm