انفجار انیمه در سینماها؛ کرانچیرول دوباره صدرنشین گیشه شد
.jpg?w=1200&q=75)
خدمات پخش انیمه کرانچیرول آخر هفته گذشته بار دیگر توانست گیشه سینماهای آمریکا را فتح کند. این بار فیلم (Chainsaw Man: Reze Arc) با فروش افتتاحیه ۱۷.۲ میلیون دلار، حتی از رقبایی مانند فیلمهای جدید بروس اسپرینگستین و «ترون» پیشی گرفت. داستان فیلم درباره پسری است که میتواند ارهزنجیری از سرش بیرون بیاورد و عمدتاً مخاطبان نسل زد، نسل آلفا و نسل هزاره را به سینما کشانده است.
این موفقیت، دومین صدرنشینی کرانچیرول در دو ماه گذشته پس از «شیطانکش: قلعه بینهایت» (Demon Slayer: Infinity Castle) است، فیلمی که با ۷۰.۶ میلیون دلار فروش افتتاحیه در آمریکای شمالی رکوردشکنی کرد. پیش از این نیز (Dragon Ball Super) در سال ۲۰۲۲ توانسته بود به صدر گیشه برسد.
دادههای Comscore نشان میدهد از سال ۲۰۱۹ تا کنون، عناوین کرانچیرول هفت بار در پنج جایگاه نخست فروش افتتاحیه قرار گرفتهاند؛ از جمله (My Hero Academia)، (One Pice Film Red) و (Jujutso Kaisen).
سونی، مالک کرانچیرول، با حضور این سرویس در نمایشگاه CinemaCon و خرید سینماهای آلامو در سال ۲۰۲۴، به بازاریابی جهانی و توزیع گستردهتر انیمهها اهمیت ویژهای داده است. استراتژی بازاریابی شامل افتتاح فیلمها ابتدا در بازار آسیا و سپس در آمریکا، موفقیت (Chainsaw Man: Reze Arc) را هم در سطح بینالمللی تضمین کرد و فیلم پیش از رسیدن به آمریکا، ۹۰.۷ میلیون دلار در خارج از کشور فروخت.
اگرچه این فیلمها عمدتاً مخاطبان خاص خود را هدف قرار میدهند و از نظر ردهبندی سنی R هستند، بخش قابل توجهی از فروش افتتاحیه، حدود ۱۹ درصد یا ۳.۳ میلیون دلار، از نمایشهای IMAX حاصل شد.
کرانچیرول حالا با موفقیتهای پیاپی و قرارداد تازه برای پخش انیمه در پروازهای دلتا، نشان میدهد انیمه دیگر تنها یک ژانر حاشیهای نیست و بازار جهانی آن روزبهروز گستردهتر میشود.