جستجو در سایت

1398/06/25 00:00

نقد تکمیلی سرخ پوست

نقد تکمیلی سرخ پوست

 
شخصیت اصلی سرگرد ( نوید محمدزاده) است که به درجه ترفیع رسیده و عهده دار مسوليت زندان شده است. با گم شدن احمد سرخ پوست جریان فیلم به هم می ریزد. سرگرد می کوشد آو را پیدا کند و در این راه به مشکل می خورد. و با وارد شدن مددکار پریناز ایزدیار نقطه عطفی شکل می گیرد... روایت فیلم کلاسیک آست وتمام عناصر کلاسیک فیلم در. آن رعایت شده است. پی رنگ اصلی فیلم بااحمد سرخ پوست است و داستان حول محور او می چرخد. خرده پی رنگ ها ارتباط بین سرگرد و مددکار، ارتباط سرگرد با کادرها، ارتباط سرگرد با زندانی ها، و همین طور ارتباط آو با همسر احمد سرخ پوست است.
از نکات خوب فیلم سرخپوست می توان به ترکیب سینما و معماری اشاره کرد. در پلان هايي از فیلم سرگرد برای پیدا کردن احمد سرخ پوست نقشه زندان را بررسی می کند.از دیگر عناصر فیلم می توان به عنصر تردید اشاره نمود.تردید در لحظه ای که زندانی به سرگرد می گوید که او بی گناه است. و من قسم دروغ خوردم که دیدم او کسی داخل چاه انداخته. در این پلان سرگرد دچار تردید می شود اما باز هم به عقیده خود پافشاری می کند.و یا در پلان دیکر مددکار می گوید او بی گناه است اما سرگرد می گوید او باید به زندان برگردد و بقیه اش و حکم او به او ربطی ندارد. در یک پلان نهایی فیلم بازهم تعلیق داریم که احمد سرخ پوست را تحویل دهد یا نه.
از نکات خوب فیلم عنصر درآم کاملا شکل گرفته.
در فیلم از عنصر ایجاز و بسط نيز استفاده شده است. جایی که احمد سرخ پوست گم می شود و. بسط پیدا می کند.
ما شاهد کشمکش های درونی سرگرد هستیم. در فیلم همچنین گره افکنی های زیادی شاهد هستیم.
از خوبی فیلم پلان ها و قاب بندی های درست و لنزها دوربین آن اشاره کرد. از خوبی فیلم می توان به تدوین آن اشاره کرد. و استفاده از جلوه های ویژه بصری.
بازی متفاوت نوید محمدزاده از نکات خوب فیلم است.
طراحی شکل معماری زندان و پرداختن کامل به جزئیات فیلم از نکات خوب کارگردانی است. طراحی لباس و طراحی صحنه درست و همبن طور میزانسن قوی از نکات برجسته فیلم است. کارگردان نیما جاویدی در این فیلم نشان داده که حرف های زیادی برای گفتن دارد و این فیلم بعد از ملبورن روند رو به رشدی طی نموده است.