جستجو در سایت

1403/09/26 14:23

انتقاد تند کارگردان سینما از شوخی‌های جنسی در فیلم‌های ایرانی

انتقاد تند کارگردان سینما از شوخی‌های جنسی در فیلم‌های ایرانی
حمید بهرامیان، نویسنده و کارگردان سینما که هم‌اکنون فیلم آریاشهر دونفر از او در تهران و شهرستان‌ها اکران شده است، با انتقاد از شوخی‌های جنسی در فیلم‌های کمدی ایرانی گفت: هر وقت خلاقیت نویسنده تمام می‌شود، رو به شوخی جنسی می‌آورد.

به گزارش سلام سینما، بهرامیان درباره ایده و هسته اصلی داستان فیلم خود که رویکردی انتقادی به روانشناسی زرد و رواج آن در جامعه است، نیز گفت: این فیلم نشان می‌‌دهد که چطور افراد در جامعه با روان‌شناسی زرد به ظاهر شعار آرامش می دهند ولی به اطرافیان خود آسیب می‌زنند.
بهرامیان در گفت‌وگو با سایت صبا افزود: در این زمانه روان شناسی زردی وجود دارد که افراد را برای رویارویی با تروماهای روانی‌شان دعوت به آرامش می‌کند ولی در نهایت فرد به آرامش نمی‌رسد چون آرامش با خیره شدن به حقیقت به دست می آید و این فیلم نشان می‌ دهد که چطور همه در جامعه به ظاهر شعار آرامش می دهند ولی به اطرافیان خود آسیب می زنند.

نویسنده «آریاشهر دونفر» درباره شکل گیری ایده داستان توضیح داد: مانند همه داستان‌ها، ایده از یک رخداد کوچک شکل گرفته که در نهایت راهنمای پروراندن ایده ناخودآگاه نویسنده است.

او درباره علت پرداختن به این موضوع تصریح کرد: آنچه در زندگی روزمره برای من جذاب است حرص آدمی برای دستیابی به آن چیزی است که برای او نیست یا برایش مقدر نشده است. داستان اصلی فیلم «آریاشهر دونفر» در کاراکترهای مختلف به این موضوع می پردازد به همین علت همه به دنبال کیف پولی هستند که در نهایت باز نمی‌شود و گویی همه به دنبال رویا و خیال خام خود هستند.

او درباره روند نوشتن فیلمنامه خاطرنشان کرد: ابتدا ایده اصلی بسط داده شد و زمانی که پیرنگ داستان مشخص شد، کاراکترها اضافه شد و آنها را پردازش کردیم، در نوشتن فیلمنامه چالش خاصی وجود نداشت که موجب توقف کار شود ولی اگر فرصت بیشتری برای نوشتن فیلمنامه داشتیم فیلمنامه بهتر می‌شد.

بهرامیان درباره انتخاب علی اوجی و هومن حاجی عبداللهی در کنار هم گفت: انتخاب علی اوجی و هومن حاجی عبداللهی صرفا به خاطر توانایی های آنها بود، از نظر من این دو نفر در کمدی بسیار طناز و توانمند هستند و بیننده هم با آنها ارتباط برقرار می کند.

این کارگردان درباره استفاده از شوخی‌های جنسی در فیلم‌های کمدی برای جلب مخاطب گفت: به عقیده من وقتی خلاقیت نویسنده تمام می شود و دیگر نمی تواند کمدی را پیش ببرد از شوخی‌های جنسی استفاده می‌کند، در فیلم من اگر شوخی جنسی اتفاق افتاده حتما بخش انتقادی‌اش قدرتمندتر از کمدی آن بوده چون واقعا بخش انتقادی آن برایم مهم بوده است.

وی درباره بکارگیری بازیگران توانمند جدید در فیلم های سینمایی خاطرنشان کرد: من معتقد هستم باید به بازیگران مستعد تئاتر یا بچه‌هایی که در این عرصه فعالیت می کنند ولی دیده نشده اند فرصت داد که من در این فیلم چنین کاری کردم و از چهره های جدید استفاده کردم که بازخورد خوبی هم داشت و حتما در کارهای بعدی نیز از چنین چهره هایی استفاده خواهم کرد.


captcha image: enter the code displayed in the image