آیا قدرت نامیرایی ولورین تهدیدی برای موفقیت بازی جدید مارول است؟

بازی جدید (Marvel’s Wolverine) که توسط استودیو Insomniac در دست توسعه است، یکی از موردانتظارترین عناوین انحصاری کنسول پلیاستیشن ۵ به شمار میرود. اما درحالیکه طرفداران برای تجربه ماجراجویی خشن و پرتنش در دنیای ولورین لحظهشماری میکنند، یک مشکل بنیادین از دل کمیکهای مارول ممکن است به مانعی بزرگ برای انسجام گیمپلی این اثر تبدیل شود: فاکتور درمانی قدرتمند ولورین.
در دنیای کمیک، ولورین بارها از مرز مرگ بازگشته است؛ از سوختگی کامل گرفته تا تکهتکه شدن بدنش، او تقریباً در هر شرایطی میتواند بهطور معجزهآسا بهبود یابد. همین ویژگی که در کمیکها بهعنوان ابزاری برای حفظ حضور قهرمان در داستان استفاده میشود، در قالب بازی ویدیویی میتواند چالشبرانگیز باشد. اگر شخصیت اصلی بازی عملاً شکستناپذیر باشد، تهدید دشمنان و احساس خطر در مبارزات بهشدت کاهش مییابد و ممکن است بازیکنان تجربهای شبیه «حالت خدا» داشته باشند.
با اینکه تیم Insomniac سابقهی موفقی در ایجاد توازن بین قدرتهای شخصیتهای ابرقهرمانی و چالشهای گیمپلی دارد، تاکنون اطلاعات دقیقی از نحوهی پیادهسازی فاکتور درمانی ولورین منتشر نشده است. برخی حدس میزنند که این قابلیت ممکن است بهصورت ارتقاپذیر در بازی قرار گیرد؛ یعنی بازیکن بتواند نرخ بهبود سلامتی را از طریق سیستم مهارتها افزایش دهد. یا شاید ولورین تنها در خارج از مبارزات مهم یا پس از مرگ بهصورت موقتی عقبنشینی کرده و بازی به شکلی داستانی بازگشت او را توجیه کند.
احتمال دیگر نیز حذف یا تضعیف این توانایی با استفاده از عناصر داستانیست؛ همانطور که در کمیکها ابزارهایی مانند شمشیر موراماسا یا نسخههای خاصی از ولورین مانند (Old Man Logan) باعث محدود شدن توانایی درمانی او شدهاند.
تا زمانی که نمایش گیمپلی رسمی از این عنوان منتشر نشود، نمیتوان با قطعیت گفت Insomniac چگونه این توانایی را متعادل خواهد کرد. با این حال، علاقهمندان امیدوارند این استودیو همانند گذشته، بار دیگر تعادلی استادانه میان وفاداری به کمیکها و لذت گیمپلی خلق کند.