سوپرمن از مرز 400 میلیون دلار عبور کرد؛ شکست سنگین ادینگتون در گیشه

فیلم «سوپرمن» در دومین آخر هفته نمایشش همچنان پرقدرت ظاهر شد و با عبور از ۴۰۶ میلیون دلار فروش جهانی، جایگاه خود را در رقابتهای تابستانی تثبیت کرد. این فیلم تاکنون ۲۳۵ میلیون دلار از بازار آمریکای شمالی و ۱۷۱ میلیون دلار از گیشه بینالمللی بهدست آورده است.
با این حال، عملکرد فیلم در بازارهای جهانی با تنها ۴۵ میلیون دلار فروش آخر هفته گذشته، هنوز پایینتر از انتظارات است. این وضعیت برای استودیوی برادران وارنر و دیسی استودیوز که «سوپرمن» را آغازگر جهان سینمایی جدید خود (DCU) معرفی کردهاند، جای نگرانی دارد. دنبالههایی مانند «سوپرگرل»، «کلیفیس» و نسخهای تازه از «واندر وومن» برای سال ۲۰۲۶ در دست توسعهاند.
بیشتر بخوانید:
12 راز پنهان درباره ضعفهای سوپرمن
کریپتو، سگ ابرقهرمان سوپرمن، نرخ سرسامآور پذیرش سگها را بالا برده
تهدید «چهار شگفتانگیز» در هفته آینده
تهدید جدی برای سلطه «سوپرمن» در گیشه هفته آینده با ورود فیلم جدید مارول یعنی «چهار شگفتانگیز» آغاز خواهد شد. پیشبینیها نشان از افتتاحیهای ۱۳۰ میلیون دلاری برای این عنوان دارند.
ادامه موفقیت دایناسورها و ناکامی دوباره آری آستر
در سوی دیگر، فیلم «تولد دوباره دنیای ژوراسیک» محصول یونیورسال، در سومین هفته نمایشش ۴۰ میلیون دلار دیگر به فروش جهانی افزود و مجموع درآمد خود را به ۶۴۷ میلیون دلار رساند که ۳۷۱ میلیون دلار آن از بازارهای بینالمللی حاصل شده است. با این وجود، یونیورسال همچنان به دنبال دستیابی به رکوردهای قبلی است، چرا که هر قسمت از سهگانه پیشین «ژوراسیک» از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده بود.
اما بدترین شکست آخر هفته به آری آستر و A24 تعلق دارد. فیلم جدید او، «ادینگتون»، که پس از «بیو میترسد» ساخته شده، با افتتاحیهای ناامیدکننده تنها ۴ میلیون دلار از ۲٬۱۱۱ سالن بهدست آورد. این عملکرد در میانه فصل بلاکباسترهای پرخرج، شکست بزرگی برای آستر محسوب میشود.
عملکرد متوسط «اسمورفها» و موفقیت تجاری «F1»
بازسازی انیمیشن «اسمورفها» توسط پارامونت با افتتاحیهای نهچندان چشمگیر همراه شد و با فروش ۲۲ میلیون دلاری در بازارهای بینالمللی و ۱۱ میلیون دلاری در آمریکا، به مجموع ۳۶ میلیون دلار در سطح جهانی رسید.
در سوی دیگر، تلاش سونی برای احیای ترس نوستالژیک با فیلم «میدانم تابستان گذشته چه کردی» با افتتاحیهای ۲۴ میلیون دلاری (۱۳ میلیون در آمریکا و ۱۱ میلیون در خارج) عملکردی نسبتاً قابلقبول با توجه به بودجه ۱۸ میلیون دلاریاش داشت و احتمالاً به سوددهی خواهد رسید.
در نهایت، فیلم مسابقهای اپل با بازی برد پیت با عنوان «F1» از مرز ۴۶۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کرد. این فیلم ۳۰۷ میلیون دلار از بازارهای بینالمللی به دست آورده و از فروش کل آثار پیشین اپل مانند «قاتلان ماه گل» (۱۵۸ میلیون دلار) و «ناپلئون» (۲۲۱ میلیون دلار) پیشی گرفته است. «F1» را میتوان یکی از معدود بلاکباسترهای اصیل دانست که هم در میان مخاطبان بزرگسال و هم در بازارهای جهانی با استقبال مواجه شده است.
منبع: worldofreel