پرفروش ترین فیلم های نیمه اول سال ۹۸ سینمای ایران
اختصاصی سلام سینما- سه فیلم «متری شیش و نیم»، «تگزاس۲» و «رحمان ۱۴۰۰» پرفروشترین فیلمهای نیمه اول سال 97 سینمای ایران هستند. با به پایان رسیدن تابستان و رسیدن به نیمه سال ۹۸، پرفروشترین فیلمهای این نیمسال را مرور کردهایم.
ویدیوی بخش اول پرفروشترین فیلمهای ایرانی سال 98 در کانال یوتیوب سلام سینما
فروش: ۲۷٬۷۰۴٬۱۲۳٬۰۰۰
کارگردان: سعید روستایی
امتیاز کاربران : 8.4
«متری شیش و نیم» از جمله فیلمهای پرحاشیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر بود. از آن دست فیلمهایی که بوی ممیزی خوردن یا توقیفش میآمد و عوامل فیلم هم مانور زیادی روی این مسئله دادند. دست آخر هم فیلم با کلی صحنه حذف شده به دستور نیروی انتظامی به اکران درآمد.
حساسیتها بهخاطر موضوع فیلم بود. فیلم داستان تعقیب و گزیر مامور نیروی انتظامی، صمد، به دنبال بزرگترین تولیدکننده شیشه در ایران را تعریف میکند و نحوه نمایش بازداشتگاه و رفتار پلیس مهمترین نقاط گیر فیلم بودند. اما آمار فروش بهخوبی گویای این هست که مردم چقدر فیلم را دوست داشتهاند.
۲. تگزاس 2
فروش: ۲۵٬۰۷۳٬۴۳۳٬۰۰۰
کارگردان: سیدمسعود اطیابی
امتیاز کاربران: ۷.۲
«تگزاس۲» در ادامه سری اول ساخته شد. فیلمی که سری اولش فروشی نجومی داشت، کار را با همان دو بازیگر اصلی خود یعنی سام درخشانی و پژمان جمشیدی ادامه داد. اینبار در «تگزاس۲» قهرمان فیلم همراه با زن فرنگیاش به ایران آمده و تضاد فرهنگی او با زیست ایرانی صحنههای بامزهای خلق میکند.
۳. رحمان 1400
فروش: ۲۲٬۵۴۲٬۲۱۸٬۰۰۰
کارگردان: منوچهر هادی
امتیاز کاربران: 6.5
«رحمان ۱۴۰۰» هم از آن دسته فیلمهای پرحاشیه و ماجرادار بود. اولین چیزی که توجهها را به خود جلب کرد، بیلبوردهای تبلیغاتی فیلم در سطح شهر بودند که همه نقطه تاکید خود را بر دو بازیگر سلبریتی گذاشته بودند درحالیکه قهرمانان فیلم و شخصیت های اصلیش بازیگران دیگری (سعید آقاخانی و بهرام افشاری) بودند و محمدرضا گلزار و مهران مدیری نقشهایی فرعی داشتند.
بعد از این، فیلم با وجود فروش ویژه در روزهای اول، با انتقادهای تندی برای ادبیات افسارگسیخته و شوخیهای جنسیاش روبهرو شد و چیزی نگذشت که ارشاد جلوی اکران فیلم را گرفت و آنرا از سردر سینماها پایین کشید. به گفته ارشاد نمایش نسخه غیر قانونی در بعضی از سینماها عامل لغو اکران «رحمان ۱۴۰۰» بود.
فیلم داستان مردی را روایت میکند که متوجه بیماری لاعلاجش میشود و در نقشهای میافتد تا با مرگی زودرس و ساختگی، برای خانواده خود پول بیمه را بهجا بگذارد.
فروش: ۱۸٬۸۸۱٬۸۷۱٬۰۰۰
کارگردان: نرگس آبیار
امتیاز کاربران: 7.3
«شبی که ماه کامل شد» فیلم آخر نرگس آبیار ماجرای حضور یک دختر ایرانی در خاندان بلوچ ریگی را تعریف میکند. دخترک زیبا و عاشقپیشه، با برادر تروریست بزرگ عبدالمالک ریگی ازدواج میکند. آنها بسیار بههم علاقه دارند اما در پی رفتن به پاکستان برای مهاجرت، و قرار گفتن مرد در مجاورت برادرش، او تبدیل به آدم دیگری میشود. دختر با فهمیدن ماهیت فعالیتهای ترریستی همسرش سعی در فرار دارد اما...
تریلر نفسگیر نرگس آبیار توانست توجه مخاطبان زیادی را بهخود جلب کند و با استقبال خوبی مواجه شود. تماشاگران با دخترک مظلوم ارتباط نزدیکی برقرار کردند. فیلم به خوبی زمینه همذاتپنداری تماشاگر با قهرمانش را فراهم میکند و این اصلیترین دلیل محبوبیت آن است.
۵. سرخ پوست
فروش: ۱۴٬۷۶۲٬۱۸۰٬۰۰۰
کارگردان: نیما جاویدی
امتیاز کاربران:8.1
فیلم دوم نیما جاویدی اولینبار در جشنوارهی فجر سال ۹۷ اکران شد و مورد استقبال تماشاگران و منتقدان سینمای ایران قرار گرفت و با نامزدی در پنج رشته نوید یک اکران عمومی پرفروش و موفق را میداد. «سرخپوست» داستان یک زندان است؛ یک زندان و یک فراری به نام سرخپوست و سرگرد نعمت جاهد که به عنوان رییس زندان باید به سرعت فراری را پیدا کند یا شغلش را از دست بدهد.
بازی نوید محمدزاده در نقش سرگرد جاهد یکی از علل اصلی موفقیت فیلم در گیشه است؛ نقش آفرینی محمدزاده مثل دیگر کارهایش در این سالها با اقبال زیاد منتقدان و تماشاگران فیلم مواجه شد. داستان را ورود شخصیت دیگری پیچیدهتر میکند؛ یک مددکارکه اطلاعات جدیدی در مورد سرخپوست به سرگرد میدهد. فیلم در دههی چهل شمسی میگذرد و فضاسازی مناسب بصری و فیلمبرداری هومن بهمنش یکی دیگر از نقاط قوت فیلم است.
۶. چهار انگشت
فروش: ۱۰٬۶۹۴٬۷۹۱٬۰۰۰
کارگردان: حامد محمدی
امتیاز کاربران: ۵.۶
فیلم قصه دو دوست است که برای اتمام یک کار ناتمام ( فسخ صیغهای که با زنی تایلندی بسته شده) به کامبوج سفر میکنند اما درگیر اتفاقاتی میشوند... یک کمدی که از همان اسلوب و فرمول فیلمهای کمدی که خارج از کشور ساخته میشوند، استفاده میکند و جواب هم میگیرد. جواد عزتی مطمئنا یکی از اصلیترین عوامل فروش بالای فیلم است.
فروش: ۱۰٬۶۶۰٬۸۳۸٬۰۰۰
کارگردان: کمال تبریزی
امتیاز کاربران: ۵.۰
فیلم پرحاشیهی کمال تبریزی بالاخره در تابستان ۹۸ اکران شد و با فروش ده میلیاردی به کار خودش پایان داد. حواشی فیلم بسیار بود؛ از شبهات در مورد شکل سرمایهگذاری تا نگرانیهای صنفی از برهم خوردن اقتصاد دستمزدی سینما. فیلم لشکری از چهرههای تبلیغاتی و پرفروش و گران را ردیف کرده و بخش مهم کمپین تبلیغاتی فیلم مانور روی این چهرهها شکل گرفته بود. از مهران مدیری تا گلزار و لیلا حاتمی و مانی حقیقی و پژمان جمیشیدی... فیلم داستان یک آژانس هواپیمایی با مدیریت لیلا حاتمی را روایت میکند که در آستانه ورشکستگیست؛ پس نقشهای میکشند تا هواپیمای مسافربری را آگاهانه به داخل خلیج فارس سقوط دهند و در ازایش از بیمه خسارت بگیرند و از ورشکستگی نجات پیدا کنند. به مسافران از قبل اطلاع داده میشود و همهی مسافران به نوعی با مرگ خود راحت و رضا هستند. در این بین اما پژمان جمشیدی مسافریست که در آن هواپیمای مرگخواه نمیخواهد بمیرد و...
خبرهای مرتبط:
ویدیوی بخش دوم پرفروشترین فیلمهای ایرانی سال 98 در کانال یوتیوب سلام سینما