جستجو در سایت

1404/02/16 17:30

رئیس مارول از اشتباهات این استودیو پرده بر می‌دارد

رئیس مارول از اشتباهات این استودیو پرده بر می‌دارد
کِوین فایگی، رئیس استودیوهای مارول، به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که علت اصلی کاهش محبوبیت و درآمد دنیای سینمایی مارول پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی»، اشباع بیش از حد این فرانچایز با فیلم‌ها و سریال‌های متصل بوده است.
به گزارش سلام سینما

بر اساس ارزیابی‌های اخیر وال استریت ژورنال از مشکلات دنباله‌دار دنیای سینمایی مارول (MCU)، منابعی نزدیک به کِوین فایگی، رئیس استودیوهای مارول، نظرات او را در خصوص عواملی که منجر به کاهش درآمد و علاقه به این فرانچایز در سال‌های اخیر شد، فاش کرده‌اند. به نظر فایگی، مشکلی که در این سال‌ها گریبان‌گیر مارول شد، به‌وضوح و در عین حال کاملاً قابل پیش‌بینی است: اشباع بیش از حد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، فایگی معتقد است که انبوه نمایش‌ها و فیلم‌های متصل به یکدیگر در دنیای سینمایی مارول که از مخاطبان می‌خواستند به طور مکرر هم در خانه و هم در سینماها حضور داشته باشند، دلیل اصلی کاهش محبوبیت این فرانچایز بوده است. این گزارش به "اشتیاق دیزنی برای تولید محتوا" برای سرویس استریم دیزنی پلاس اشاره می‌کند و می‌گوید که این امر باعث شده دنیای سینمایی مارول بیشتر شبیه به یک کار روتین و خسته‌کننده به نظر برسد. همچنین، تاکید می‌شود که حجم زیاد عناوین باعث فرسایش طرفداران فرانچایز و حتی خود کارکنان پروژه‌ها شده است.

فایگی اعتراف کرد که مارول به سمت تولید بیش از حد نمایش‌های متصل حرکت کرده است

یکی از کارکنان سابق مارول در خصوص جلسات پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» گفت: "استراتژی تبدیل به توسعه مداوم شد." باب ایگر، مدیر عامل دیزنی، در این جلسات اهداف برنامه‌ریزی برای دیزنی پلاس را اعلام کرد. ایگر بعدها اذعان کرد که این استراتژی به خوبی عمل نکرده و در سال 2023 گفت: "نه تنها مارول تعداد فیلم‌های خود را افزایش داد، بلکه چندین سریال تلویزیونی نیز ساخت، و حقیقتاً این امر تمرکز و توجه را کاهش داد." در سال 2024، ایگر به سهامداران اعلام کرد که فهرست سریال‌های دیزنی پلاس مارول به "حدود دو سریال در سال" کاهش خواهد یافت و تعداد فیلم‌ها نیز به "دو یا حداکثر سه فیلم در سال" محدود خواهد شد.

این تغییر استراتژی برای طرفداران کمی دیر به نظر می‌رسید، بسیاری از آنها از همان اوایل روزهای دیزنی پلاس احساس خستگی کرده بودند. همچنین، این تغییرات پس از آن صورت گرفت که ایگر در ابتدا به نظر می‌رسید مشکلات مارول (مانند شکست گیشه‌ای «مارول‌ها») را اشتباهات تک‌نفره تلقی کرده است. منابع نزدیک به فایگی گفته‌اند که او با برنامه اولیه موافق بود چون مشتاق فرصتی بود تا داستان‌هایی را که هنوز از صفحات کامیک به صفحه نمایش منتقل نشده‌اند، روایت کند و خواهان این بود که به عنوان "یک شهروند شرکتی عالی" عمل کند.

گزارش وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند که کارکنان مارول به خوبی از وجود پدیده‌ای به نام "خستگی مارول" آگاه بودند و به طور علنی سوال می‌کردند که آیا با ساخت فیلم‌ها و سریال‌های شدیداً به هم پیوسته، که نیاز به تماشای پیش‌نیازها داشتند، باشگاه "بدون طرفداران جدید" را ساخته‌اند. کارکنان همچنین یادآوری کردند که گاهی برای هفته‌ها روی پروژه‌ها کار می‌کردند تا فرصتی برای ملاقات با فایگی پیدا کنند، که ممکن بود سپس درخواست تغییراتی کند که زمان کافی برای اعمال آن تغییرات وجود نداشت. این گزارش اشاره می‌کند که جلسه برنامه‌ریزی سالانه فایگی در پالم اسپرینگز در سال 2023 "غم‌انگیز" بوده است، اما همچنین تأکید می‌کند که استراتژی جدیدی برای MCU در نظر گرفته شده: عناوین کمتر، فصل‌های متعدد، و کراس‌اُورها با پیچیدگی کمتر، با تمرکز بیشتر فایگی بر روی فیلم‌ها.

دنباله‌های آینده برای دنیای سینمایی مارول

در حال حاضر، "آیرن‌هارت" به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ بعدی مارول قرار است در تاریخ 24 ژوئن 2025 در دیزنی پلاس منتشر شود. همچنین، فیلم "تنبرولتس" که به عنوان وسیله بازگشت مارول به عرصه سینما مطرح شده است، اکنون در سینماها به نمایش درآمده است.

منبع: slashfilm


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image