انیمه Demon Slayer: Infinity Castle تهدیدی بزرگ برای مارول و هالیوود
.jpg?w=1200&q=75)
فیلم جدید «شیطانکش: قلعه بینهایت» (Demon Slayer: Infinity Castle) در حال حاضر با عبور از مرزهای ژاپن، رکوردهای بزرگ فیلمهای مارول مانند «انتقامجویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) را به چالش کشیده است. این فیلم که در ژاپن بیش از ۱۲۰ میلیون دلار فروش داشته، به زودی در بازارهای شرق آسیا مثل تایلند و کره اکران خواهد شد و پیشبینی میشود تنها در این منطقه بیش از ۷۰ میلیون دلار درآمد کسب کند؛ رقمی که برای فیلمی انیمهای بیسابقه است و با بزرگترین تولیدات مارول برابری میکند.
بیشتر بخوانید:
محبوبترین شخصیت قلعه بینهایت در میان طرفداران ژاپنی Demon Slayer مشخص شد
دلیل اصلی این موفقیت، رشد چشمگیر مجموعه «شیطانکش» در سالهای اخیر است که به یکی از بزرگترین فرنچایزهای انیمهای مدرن تبدیل شده است. موفقیت «قطار موگن» (Mugen Train) بهعنوان فیلم قبلی این سری، مسیر را برای موفقیت «قلعه بینهایت» هموار کرد و حالا نقدهای اولیه، این فیلم را حتی از لحاظ بصری و داستانی از پیشینیان خود بالاتر دانستهاند. این سطح از تحسین و تبلیغات، باعث افزایش انتظارها و استقبال گسترده در خارج از ژاپن شده است.
یکی دیگر از دلایل مهم، تفاوت ذائقه مخاطبان شرق آسیا نسبت به فیلمهای ابرقهرمانی است. اگرچه فیلمهای مارول در چین بازار موفقی داشتهاند، اما به طور کلی محبوبیت این ژانر در آسیا به اندازه غرب نیست. به همین دلیل، تسلط «شیطانکش» بر «انتقامجویان: پایان بازی» در بازارهای خارجی چندان دور از انتظار نیست.
موفقیت فیلم «انتقامجویان: پایان بازی» در شرق آسیا بینظیر بود، اما تهدید «قلعه بینهایت» برای این فیلم، نشاندهنده قدرت فزاینده انیمه در صنعت سرگرمی جهانی است. این امر همچنین اثبات میکند که انیمه توانسته به یکی از مهمترین بخشهای فرهنگ پاپ مدرن تبدیل شود.
اگر «شیطانکش: قلعه بینهایت» بتواند این روند موفقیت را ادامه دهد، بدون شک جایگاهی فراتر از یک فیلم انیمهای ساده خواهد داشت و تبدیل به یکی از بزرگترین پدیدههای رسانهای قرن حاضر خواهد شد. این موفقیت میتواند سرآغاز حضور پررنگتر انیمه در بازار جهانی فیلم و سرگرمی باشد.