جستجو در سایت

1404/05/22 18:00

کاهش زمان پیش‌نمایش در سالن‌های سینمایی آمریکا

کاهش زمان پیش‌نمایش در سالن‌های سینمایی آمریکا
مدیرعامل AMC اعلام کرد بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی آمریکا زمان پیش‌نمایش قبل از فیلم‌ها را حدود چهار تا پنج دقیقه کاهش می‌دهد.
به گزارش سلام سینما

آدام آرون، مدیرعامل مجموعه سینماهای AMC، در تماس تلفنی اعلام نتایج مالی سه‌ماهه دوم شرکت، تأیید کرد که این زنجیره بزرگ سینمایی قصد دارد زمان پیش‌نمایش پیش از آغاز فیلم‌ها را کاهش دهد.

این تصمیم پس از توافق ماه گذشته با شرکت National CineMedia اتخاذ شد؛ توافقی که زمان تبلیغات پیش از فیلم را افزایش داده و انتقادهایی را نسبت به طولانی‌تر شدن تجربه تماشای فیلم در AMC برانگیخته بود. در حال حاضر، زمان پیش‌نمایش در برخی سالن‌های AMC به ۲۵ تا ۳۰ دقیقه رسیده است؛ موضوعی که به گفته برخی مدیران استودیو می‌تواند موجب نارضایتی و کاهش حضور مخاطبان شود.

آرون گفت: «فکر می‌کنیم می‌توانیم چهار یا پنج دقیقه از آن کم کنیم. این تغییر نظر نیست؛ از ابتدا می‌دانستیم که با قرارداد NCM احتمالاً باید همزمان که بخش‌هایی را طولانی‌تر می‌کنیم، از بخش‌های دیگر بکاهیم تا در نهایت تعادل حفظ شود.»

طبق بررسی داخلی AMC در مقایسه با سایر زنجیره‌ها، یکی از عوامل اصلی طولانی شدن پیش‌نمایش، پخش یک تریلر اضافه معادل حدود دو و نیم دقیقه است که حذف آن، زمان را به استاندارد نزدیک‌تر می‌کند. همچنین، بخش‌هایی از محتوای اختصاصی AMC مانند پیام‌های «گوشی خود را بی‌صدا کنید» و «سکوت طلایی است» به همراه یک ویدیوی تبلیغاتی یک‌دقیقه‌ای IMAX نیز کوتاه یا حذف خواهند شد.

با این حال، حتی نسخه «کوتاه‌شده» پیش‌نمایش همچنان زمان نسبتاً زیادی خواهد داشت، هرچند کمی کمتر از قبل. در مقایسه، برخی سالن‌های مستقل و زنجیره‌هایی مانند Alamo Drafthouse مدت پیش‌نمایش را به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه محدود می‌کنند؛ رویکردی که به گفته کارشناسان، می‌تواند دلیل وفاداری بیشتر تماشاگران در این سینماها باشد.

منبع: 

ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image