انتقاد طرفداران تیلور سوئیفت برای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات آلبوم جدید

برای رونمایی از دوازدهمین آلبوم خود یعنی “زندگی یک شوگرل”، تیلور سوئیفت، مسابقه جستجوی آنلاینی را در آخر هفته برای طرفداران خود برنامهریزی کرده بود و مرحله اول آن، جستجوی نام این خواننده مشهور در گوگل بود. پس از انجام جستجو و رسیدن به ویدئوهای مخفی بهعنوان بخشی از کمپین این آلبوم جدید، برخی از طرفداران از این خواننده، بهدلیل استفاده از هوش مصنوعی انتقاد کردند.
استفاده از هوش مصنوعی توسط تیلور سوئیفت
تیلور سوئیفت که در حال حاضر، یکی از مشهورترین خوانندگان جهان است، مورد انتقاد بسیاری از طرفداران برای استفاده از هوش مصنوعی جهت تبلیغات آلبوم جدید خود قرار گرفته است. اشکالات ریز فنی در جلوههای بصری ویدئوها منجر به تشخیص استفاده از هوش مصنوعی توسط کارشناسان و طرفداران شده است. این مسئله در تناقض با مخالفت پیشین این خواننده با ویدئوهای ساختگی هوش مصنوعی در صنعت موسیقی است.
جزئیات هوش مصنوعی در آلبوم جدید تیلور سوئیفت
انتقاد از تیلور سوئیفت با رونمایی از آلبوم جدید وی آغاز شد و طرفداران بهسرعت نشانههایی از هوش مصنوعی را در ویدئوهای تبلیغاتی وی مشاهده کردند و به بحث درباره آنها در شبکههای اجتماعی پرداختند. بررسی دقیق این ویدئوها مواردی مانند نورپردازی غیرطبیعی، تغییرات سطوح و ساختار اشیا و المانهای غیرواقعی را نشان میداد.
بر اساس گزارشی از وبسایت Futurism، این ویدئوها تحت عنوان AI slop نامگذاری میشوند که بهمعنای محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی با کیفیت پایین یا متوسط است. در کنار دیدگاه طرفداران، کارشناسان محتوای دیجیتال نیز اجزای مصنوعی مانند سایه اشیا که به اشتباه نشان داده شدند و یا انیمیشنهای بیش از حد صاف و یکدست را نشانههایی از استفاده از هوش مصنوعی میدانند.
کمپین بازاریابی آلبوم جدید و ایرادات ویدئویی با هوش مصنوعی
کمپین تبلیغاتی برای آلبوم جدید این خواننده مشهور با دربهای نارنجی رنگی همراه با کدهای QR در شهرهایی مانند ملبورن، لندن، شیکاگو، نیویورک، پاریس، میلان و بارسلونا آغاز شد. با اسکن این کدها، 12 ویدئو برای طرفداران نمایش داده میشد که با کنار گذاشتن اجزای مختلف، به پیام نهایی این آلبوم دست پیدا میکردند. با این وجود، طرفداران به سرعت متوجه ایراداتی در این 12 ویدئو شدند. برای مثال، در ویدئوی مختص به شهر لندن، چرخ و فلک به حالت تیره و تار در میآمد و همراه با جابه جایی موقعیت ویدئو، چرخ و فلک نیز جابهجا میشد.
شرکت گوگل در ابتدا این فعالیت جستجوی معمایی را در ویدئویی در اینستاگرام، اعلام کرد. از همین جهت، برخی بر این باورند که تیلور سوئیفت با استفاده از این تبلیغات، قصد همکاری جدید با هوش مصنوعی گوگل جهت ساخت ویدئوها را داشته است. گوگل یا تیلور سوئیفت تاکنون درباره این همکاری احتمالی، توضیحاتی ارائه نکردهاند.