افزایش ۳۰ درصدی فروش گیشه چین نسبت به سال گذشته

فیلم زندگینامهای و پرطرفدار «ملکه دامپلینگ» (The Dumpling Queen) از کمپانی CMC Pictures، برای سومین آخر هفته پیاپی در صدر جدول فروش سینمای چین قرار گرفت.
این فیلم در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۸ مه (۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت) مبلغ ۳۲.۱ میلیون یوان (معادل ۴.۵ میلیون دلار) فروش داشت و مجموع فروش خود را به ۴۶.۹ میلیون دلار رساند. «ملکه دامپلینگ» با بازی ما لی و کارگردانی اندرو لاو، داستان واقعی زانگ جیانه، زنی از شهر چینگدائو را روایت میکند که پس از گرفتار شدن در هنگکنگ در اواخر دهه ۱۹۷۰، امپراتوری دامپلینگ خود را در این شهر بنا میکند.
در رتبه دوم، فیلم درام مالی «یک بازی طلایی» (A Gilded Game) از شرکت Universe Entertainment قرار دارد که با فروش ۳.۷ میلیون دلاری، مجموع فروشش به ۳۲.۶ میلیون دلار رسید. این فیلم به کارگردانی هرمن یائو و با بازی اندی لاو، نی نی و جاسپر لیو، روایتگر داستان یک کارآموز اصولگرای مالی در یک بانک سرمایهگذاری جهانی است.
کمدی «درِ باز» (The Open Door) از واندا پیکچرز، با افزودن ۱.۷ میلیون دلار به فروش خود، به مجموع ۱۵.۷ میلیون دلار رسید و در رتبه سوم جدول قرار گرفت.
در جایگاه چهارم، نسخه ۴K انیمه کلاسیک استودیو جیبلی، «شاهزاده مونونوکه» (Princess Mononoke) ساخته میازاکی هایائو، با فروش ۱.۸ میلیون دلاری، مجموع فروش خود را به ۱۲.۲ میلیون دلار رساند.
انیمیشن پرطرفدار «نه ژا ۲» (Ne Zha 2) نیز در شانزدهمین آخر هفته اکران خود، ۱.۵ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم که توسط Cococartoon تولید شده، با مجموع فروش ۲.۱۴ میلیارد دلار، همچنان عنوان پرفروشترین فیلم سال ۲۰۲۵ را در اختیار دارد.
در نهایت، فیلم ابرقهرمانی مارول «تاندربولتز*» (Thunderbolts*) با ۱.۶ میلیون دلار فروش، مجموع فروش خود را به ۱۳.۹ میلیون دلار رساند و پنجم شد.
مجموع فروش گیشه چین در این آخر هفته، ۲۳.۹ میلیون دلار بود که نسبت به هفته گذشته کاهش اندکی داشته است. با این حال، فروش کلی گیشه چین از ابتدای سال تاکنون به ۳.۶۹ میلیارد دلار رسیده که نسبت به بازه مشابه در سال ۲۰۲۴ رشد ۲۹.۸ درصدی را نشان میدهد.
منبع: variety