بازگشت جنجالی Lollipop Chainsaw پس از یک دهه

(Lollipop Chainsaw) که نخستینبار در ژوئن ۲۰۱۲ منتشر شد، بهسرعت با فضای طنز تلخ، خشونت اغراقشده و شخصیت اصلی خاص خود، جولیت، به یک بازی کالت در ژانر زامبی تبدیل شد. با وجود نقدهای متفاوت و جنجالهایی پیرامون محتوای صریح آن، این بازی بهواسطه سبک بصری رنگارنگ و گیمپلی هکاند-اسلش، هواداران وفاداری پیدا کرد.
پس از بازسازی بازی در سال ۲۰۲۴، طرفداران انتظار خبری تازه را میکشیدند؛ و حالا، در ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۵، اعلام شد که علاوه بر ساخت نسخه جدید بازی، یک انیمه اقتباسی از نسخه اصلی نیز در دست تولید است. این خبر هیجان گستردهای در میان طرفداران قدیمی و جامعه انیمه ایجاد کرده است.
درحالیکه جزئیات دقیق انیمه هنوز منتشر نشده، مشخص است که داستان آن بار دیگر ماجراهای جولیت را در مدرسهای پر از زامبی دنبال خواهد کرد. با توجه به سابقه بازی، انتظار میرود این انیمه ترکیبی از اکشن خشن، شوخیهای بیپروا، و مقدار قابلتوجهی «فنسرویس» باشد، ویژگیهایی که اگر هوشمندانه اجرا شوند، میتوانند موفقیت آن را تضمین کنند.
(فن سرویس به عنوان یک تکنیک در انیمه و مانگا شناخته میشود که با هدف افزایش جذابیت بصری و جلب توجه مخاطبان به کار میرود.)
آنچه (Lollipop Chainsaw) را از دیگر آثار زامبیمحور متمایز میکند، دوری آن از فضای تاریک و غمبار است. در عوض، با نگاهی جسورانه و طنزآمیز به آخرالزمان، فضایی پرجنبوجوش و حتی دلگرمکننده خلق میکند؛ نوعی بازتعریف از ژانر زامبی برای نسل جدید.
اکنون، با نزدیکشدن به زمان رونمایی رسمی انیمه، مخاطبان بیصبرانه منتظرند ببینند آیا این پروژه میتواند موفقیتی نوستالژیک و در عین حال تازه را به ارمغان آورد، یا تنها به یک تجربه عجیب دیگر از دل بازیهای دهه ۲۰۱۰ تبدیل خواهد شد.