جستجو در سایت

1402/03/24 18:01

روش های جذب سرمایه‌گذار در سینمای کوتاه

روش های جذب سرمایه‌گذار در سینمای کوتاه
پیدا کردن سرمایه‌گذار برای تولید فیلم کوتاه، یکی از چالش‌های بزرگی است که تولید کنندگان فیلم کوتاه به خصوص فیلمسازان مستقل با آن مواجه هستند. همکاری سرمایه گذار و هنرمند زمانی که با مناسبات حیطه...

گردآوری و ترجمه: حسن مختاری

جذب سرمایه‌گذار برای تولید و انتشار یک فیلم کوتاه خوب، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که فیلمساز باید با آن آشنا باشد. سرمایه‌گذاری در فیلم کوتاه شامل تأمین منابع مالی و فنی برای تولید و توزیع فیلم است که شامل انواع حمایت‌های مالی یا تأمین تجهیزات فنی مورد نیاز برای تولید می‌باشد.
همچنین، سرمایه‌گذاری در فیلم کوتاه، باعث افزایش راندمان تولید و پخش فیلم شما شده و به شما این امکان را می‌دهد تا وسعت مخاطبان اثر خود را افزایش دهید و دغدغه بازگشت سرمایه را نداشته باشید.
اما پیدا کردن سرمایه‌گذار برای تولید فیلم کوتاه، یکی از چالش‌های بزرگی است که تولید کنندگان فیلم کوتاه به خصوص فیلمسازان مستقل با آن مواجه هستند. همکاری سرمایه گذار و هنرمند زمانی که با مناسبات حیطه کاری یکدیگر آشنایی داشته باشند، ممکن خواهد بود. در این مطلب، ۲۵ روش برای جذب سرمایه گذار، از منابع معتبر جهانی گردآوری و ترجمه شده است که آشنایی با این روش ها تا حد زیادی می‌تواند برای فیلمسازان سینمای کوتاه، کمک کننده باشد:

۱. استفاده از درآمدها و منابع شخصی و تأمین بودجه از طریق خانواده، دوستان و همکاران.

۲. جذب حمایت مالی از مؤسسات فرهنگی و هنری همچون بنیادهای فرهنگی، شهرداری ها، دانشگاه ها، انجمن ها و کانون های خصوصی، بانک‌ها و شرکت‌های بازرگانی.

۳. استفاده از روش سرمایه‌گذاری جمعی و اینترنتی جهت جذب حمایت مالی از طریق سایت‌هایی مانند Kickstarter و Indiegogo.

۴. استفاده از شبکه‌های اجتماعی مناسب جهت معرفی رزومه و شناساندن حوزه کاری و جلب اعتماد سرمایه‌گذارها.

۵. جذب دغدغه‌مندان سینما و حامیانی که با ایده ها و نیازهای فیلمسازان و هنرمندان آشنا و علاقه‌مند هستند.

۶. ارائه محصولات و خدمات جانبی مانند فیلم‌های آموزشی، مستندات، تیزرها و اخبار مرتبط به منظور جلب اعتماد سرمایه‌گذاران.

۷. جذب سرمایه‌گذاران از طریق شرکت در جشنواره‌های فیلم و نمایشگاه‌های مستقل.

۸. جذب سرمایه‌گذاران از طریق شبکه‌های حرفه‌ای مانند LinkedIn و استفاده از روش‌های تبلیغاتی نوین و مناسب.

۹. جذب حمایت مالی از طریق سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه‌ها و کمک به ساخت کارهای سفارشی در این نهادها جهت جذب سرمایه برای کارهای آتی.

۱۰. ایجاد گروه ها و شبکه‌های همکاری و همراهی با سایر فیلمسازان برای آشنایی سرمایه‌گذاران و دغدغه های آنها.

۱۱. تولید فیلم‌های کوتاه کم هزینه با مضامین جذاب و خلاقانه که به کسب جایزه‌های مهم داخلی و بین‌المللی منجر شده و شما را به عنوان یک فرد شناخته شده در حوزه کاری تان تبدیل کند.

۱۲. توسعه روابط با سرمایه‌گذاران قبلی و با سابقه و جذب آنها از طریق روابطات عمومی و ارتباطات موثر.

۱۳. استفاده از روش‌های تبلیغاتی متنوع مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، ارسال ایمیل انبوه، وبلاگ ها و کانالهای گروهی معتبر در فضای مجازی

۱۴. ارائه محصولات جانبی و فرعی مانند بنرها، پوسترها، روزنامه های مرتبط با فیلمهای قبلی شما و فایل های فیلم به منظور آشنایی سرمایه‌گذار با رزومه شما

۱۵. جذب سرمایه‌گذار با استفاده از نمایندگی ها و کارشناسان متخصص و خوش نام در عرصه سینما.

۱۶. تولید فیلم‌های کوتاه با بازیگران معروف به منظور جذب بیشترین توجه و حمایت مالی برای تولید کارهای آتی.

۱۷. شناخت حداقلی با عرصه سرمایه‌گذاری و پتانسیل آنها با استفاده از ابزارهای تحلیل داده و تحلیل بازار و مطالعات اقتصادی.

۱۸. برگزاری جلسات و همنشینی با سرمایه‌گذاران برای معرفی طرح‌ها و ایده های خلاقانه خود.

۱۹. استفاده از تجربیات فیلمسازان و سرمایه‌گذاران فعال و ارائه نکاتی در جهت بهبود نقاط ضعف پروژه های قبلی آنها.

۲۰. کمک گرفتن از افراد آشنا، شاغل در شرکت‌های مستقل و خصوصی جهت افزایش اعتبارسنجی و ایجاد روابط دوستانه با سرمایه‌گذار.

۲۱. ارائه گزارش‌های تفصیلی و مستند در مورد مراحل پیشرفت پروژه به سرمایه‌گذاران.

۲۲. استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب، خلاقانه و مفهومی برای جلب نظر سرمایه‌گذاران.

۲۳. بهره گیری از تحلیل های سود و زیان و ارائه راهکارهای مناسب، مرتبط با کاهش ریسک‌ های سرمایه‌گذاری و ارائه برنامه‌های کاری و دستورالعمل‌های دقیق به جهت افزایش اعتماد.

۲۴. ایجاد ارتباطات موثر با رسانه‌ها و انتشار اخبار مربوط به پیشرفت پروژه فیلم و ارائه آن به سرمایه‌گذار.

۲۵. پیوستن به شبکه‌های مرتبط با صنعت سینمای بلند و جذب سرمایه‌گذار از طریق این شبکه‌ها.


فیلم های مرتبط

افراد مرتبط