حضور لیلا حاتمی در تیزر تبلیغاتی یخچال حاشیه ساز شد
به گزارش سلام سینما زمانی که منتظر دیدن همکاری مشترک و درخشان لیلا حاتمی و حمید نعمت الله در فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» بودیم، تیزر تبلیغاتی یخچال امرسان با همکاری این دو هنرمند منتشر شد.
برند امرسان در جدیدترین مدل از تیزرهای تبلیغاتی سراغ لیلا حاتمی، بازیگر محبوب و موفق سینمای ایران رفته است، بازیگری که عدهی زیادی انتظارش را نداشتند. گفته میشود که حمید نعمت الله این تیزر را کارگردانی کرده است.
ویدیوی حواشی تیزر جنجالی یخچال لیلا حاتمی در کانال یوتیوب سلام سینما
به نقل از خبر آنلاین، لیلا حاتمی تازه ترین چهرهای است که تجربه جدیدی در عرصه تبلیغات داشته و در تیزر مربوط به یک نشان تجاری لوازم خانگی که در فضای مجازی منتشر شده، بازی کرده است. پس از انتشار این تبلیغ طولی نکشید که کاربران فضای مجازی، به کیفیت تبلیغ و حضور لیلا حاتمی در دنیای تبلیغات، واکنش نشان دادند و با آن شوخی کردند.
لیلا حاتمی در این تیزر که مربوط به تبلیغ یک یخچال است، سنت شکنی میکند و با شوق از نیروهای خدماتی میخواهد که یخچال را در محوطه هال و پذیرایی بگذارند، سپس با احساس رضایت سراغ یخچال میرود، از زیبایی آن تعریف و با آن صحبت میکند! یخچال هم مانند یک روبات، به صحبت هایش واکنش نشان میدهد و با او حرف می زند.
واکنشها به تیزر تبلیغاتی یخچال لیلا حاتمی و حمید نعمت الله:
آن چه بیش از همه در واکنش ها دیده میشود انتقاد از کیفیت تیزر و ایده آن است.
کاربری درباره این تبلیغ واکنش منفی نشان داده و نوشته است: «سناریوتون خیلی بیمحتواست، حتی حضور لیلا حاتمی هم نمیتونه این ویدئوی ضعیف رو توجیه کنه! خونه با یخچال گرما میگیره؟!»
کاربر دیگری نوشته: «یعنی کار لیلا حاتمی به جایی رسیده که یخچال تبلیغ کنه؟»
کاربر دیگری هم با اشاره به پرحاشیه بودن تبلیغ و دست به دست شدن آن، ساخت این تیزر را یک ترفند تبلیغاتی هوشمندانه برای بیشتر دیده شدن تبلیغ دانسته و نوشته: «شاید ایده مسخرهای واسه تبلیغ یخچال با استفاده از لیلا حاتمی انتخاب کرده باشن، اما خیلی از افراد این تبلیغ رو دیدن و وایرال شده.»
کاربری در انتقاد به ایده های تیزر نوشته: «فقط حضور لیلا حاتمی و دیده شدنش در تبلیغات جذابه. منظور از صحبت کردن یخچال چیه، یخچال هوشمنده، صحبت کردن یخچال چه کمکی به پیشبرد ایده میکنه؟!»
تعدادی از کاربران هم معتقد بودهاند از بازیگری مانند لیلا حاتمی در این تبلیغ استفاده خوب و جذابی نشده و ظاهرا تنها حضور او در تبلیغ مهم بوده است. عده زیادی از کاربران به ایده گذاشتن یخچال خارج از آشپزخانه در این تبلیغ انتقاد و گروهی از کاربران هم با حضور لیلا حاتمی در عرصه تبلیغات مخالفت کردهاند و نوشتهاند که تصور نمیکردند در چنین تیزرهایی بازی کند.
دستمزد لیلا حاتمی برای حضور در تیزر تبلیغاتی:
ساعاتی بعد بحث درباره دستمزد این بازیگر سینما برای این ویدیو بالا گرفت و عدهای دستمزد لیلا حاتمی را ۱۵ میلیارد عنوان کردند.
راضیه جباری، روزنامه نگار و فعال رسانهای، پیرامون این موضوع در توییترش نوشت:
"امروز زنگ زدیم لیلاحاتمی صحت و سقم دستمزد ۱۵ میلیاردی تبلیغ امرسان رو بپرسیم در جواب گفتن خیلی شخصیه! یعنی معادل مودبانه بتوچهی خودمون:)))"
شوخی جناب خان با حضور لیلا حاتمی در تیزر تبلیغاتی :
حضور لیلا حاتمی در تیزر تبلیغاتی امرسان موضوع یکی از شوخی های عروسک محبوب «خندوانه» شد.
جناب خان با این تبلیغ شوخی کرد و گفت:
"یک کار مشترک با یخچال داشتم که لحظه آخر این نقش را لیلا حاتمی از ما گرفت؛ نقش خوبی بود! سکانس مشترک بازی با یخچال داشتیم که نشد. ما هرچه حرف زدم یخچال جواب نداد تا لیلا حاتمی حرف زد یخچال جواب داد و لحظه آخر برنده شد."
حضور مجدد لیلا حاتمی در تیزر تبلیغاتی جدید امرسان
به گزارش روابط عمومی این پروژه تبلیغاتی، پس از انتشار نخستین تیزر امرسان با عنوان «یار در خانه» در اواخر اردیبهشت ماه که نخستین حضور لیلا حاتمی در کنار برند امرسان بود شاهد بازتابهای گسترده و نظرات گوناگون میان مخاطبان در فضای مجازی بودیم که موجب شد این تیزر به یکی از پربازدیدترین محتواهای ایرانی شبکههای اجتماعی تبدیل و هفتهها در رتبههای اول باشد.
براساس ارزیابیهای کارشناسان این ویدیو بیش از ۴۹میلیون بازخورد داشت و براساس آن محتواها و پستهای گوناگون جدید و خلاقانه با رویکرد غالبا طنز و انتقادی ساخته و در شبکههای اجتماعی منتشر شد که نشان از برقراری ارتباط مؤثر برند با مخاطبان هدف این تبلیغ داشته است.
این تجربه که حاصل همکاری مجدد لیلاحاتمی با حمید نعمت الله نویسنده و کارگردان سینما بود رویکردی ساختارشکنانه فانتزی و طنز به حضور یک ستارهسینما در صنعت تبلیغات داشت که همین ایده موجب شگفتی و واکنشهای بسیار میان مردم و مصرفکنندگان و همچنین اهالی تولید و دست اندرکاران تبلیغات شد.
با این پیشزمینه بود که در ادامه همکاری لیلا حاتمی و امرسان، حمید نعمتالله بعنوان طراح ایده و کارگردان آگهی فاز دوم کمپین امرسان را با رویکردی کاملا جدید مقابل دوربین برد؛ حاصل کار یک آگهی تبلیغاتی خارج از چارچوبهای متداول و متفاوت در رویکرد، شکل و محتوا بود که پیشبینی میشود به یکی از پربازدیدترین آگهیهای تبلیغاتی کشور تبدیل شود و به شکل قابل توجهی مورد استقبال مخاطبان گروه هدف تبلیغ نیز قرار گیرد.
همراهی و سرمایهگذاری گروه امرسان بعنوان یکی از رهبران بازار لوازم خانگی ایران با این تجربه متفاوت تبلیغاتی و رسانهای و استفادهی غیر کلیشهای از سفیر برند میتواند جایگاهی اختصاصی و رفیع برای محصولات امرسان در بازار لوازم خانگی بوجود آورد و رابطهی ذهنی جدید و متفاوتی را برای مصرفکنندگان و مخاطبان هدف امرسان فراهم آورد.