جستجو در سایت

1404/08/17 16:45

گیرمو دل تورو از صحنه بحث‌برانگیز فرانکنشتاین می‌گوید؛ جیکوب الوردی چگونه صدای مخلوق را یافت؟

گیرمو دل تورو از صحنه بحث‌برانگیز فرانکنشتاین می‌گوید؛ جیکوب الوردی چگونه صدای مخلوق را یافت؟
در گفت‌وگویی صمیمی با مجله Entertainment Weekly، گیرمو دل تورو، اسکار آیزاک و جیکوب الوردی درباره ساخت اقتباس تازه‌ای از رمان کلاسیک مری شلی، چالش‌های ایفای نقش مخلوق و خالق، و جزییات احساسی فیلم جدید «فرانکنشتاین» سخن گفتند.
به گزارش سلام سینما

گیرمو دل تورو، کارگردان برنده اسکار و خالق آثاری چون «هزارتوی پن» و «شکل آب»، پس از سال‌ها انتظار، رؤیای قدیمی خود برای ساخت نسخه‌ای شخصی از «فرانکنشتاین» را تحقق بخشیده است. او در این فیلم، علاوه بر نمایش هیولایی پوشیده از گریم سنگین با بازی جیکوب الوردی، چهره‌ای انسانی‌تر و دردناک از مخلوق و خالقش، و رابطه‌ای پدر و پسری سرشار از گناه، خشم و بخشش را به تصویر می‌کشد.

دل تورو در گفت‌وگو با EW گفت ساخت این فیلم برایش تجربه‌ای عاطفی و متفاوت بوده است: «برای نخستین‌بار احساس کردم دارم به‌صورت درونی و احساسی فیلم را زندگی می‌کنم، و فقط کارگردانی آن را برعهده ندارم.» او افزود که پایان فیلم را برخلاف نسخه اصلی شلی با نگاهی امیدوارانه‌تر بازنویسی کرده تا «تنها عمل انسانی مخلوق» را نشان دهد.

اسکار آیزاک که نقش ویکتور فرانکنشتاین را بازی می‌کند، این تجربه را «رؤیایی و چالش‌برانگیز» توصیف کرد. به گفته او، دل تورو از همان ابتدا تاکید داشت که بازی‌ها باید فراتر از واقع‌گرایی معمول باشند: «او سرعت، شدت و زبان خاصی می‌خواست که ریتم فیلم را زنده نگه دارد.»

جیکوب الوردی نیز درباره پیداکردن صدای خاص مخلوق گفت از آوای «ذکر تبتی» برای خلق تُن خشن و پرغصه کاراکتر الهام گرفته است. او افزود: «صدای او از هر زخم، هر خاطره و هر تکه از وجودش می‌آید. باید از عمق وجودت آن را بسازی.»

دل تورو تاکید کرد طراحی چهره مخلوق به کمک هنرمند گریم، مایک هیل، بیش از آن‌که ترسناک باشد، باید «آسیب‌پذیر، تازه و انسانی» به نظر برسد. او نتیجه را «زیبایی ویران‌شده‌ای» توصیف کرد که یادآور این پرسش است: آیا انسان همیشه آنچه را زیباست نابود می‌کند؟

فیلم «فرانکنشتاینم پس از اکران موفق در جشنواره ونیز، اکنون از طریق نتفلیکس در دسترس است.
 


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image