جستجو در سایت

1404/06/25 13:39

بیلی آیلیش، چوبک‌های صوتی و بالش‌ها: اسرار طراحی صدا در KPop Demon Hunters

بیلی آیلیش، چوبک‌های صوتی و بالش‌ها: اسرار طراحی صدا در KPop Demon Hunters
فیلم (KPop Demon Hunters) پس از عرضه در ۲۳ آگوست، با ترکیبی از موسیقی، طنز و داستانی احساسی، به پربیننده‌ترین فیلم نتفلیکس تبدیل شد. اما موفقیت آن حاصل کار پیچیده تیم صداگذاری بود؛ جایی که موسیقی کی‌پاپ با نیازهای فیلم اکشن به‌طور خلاقانه‌ای ترکیب شد.
به گزارش سلام سینما

مایکل بابکاک، طراح صدا و میکسری که پیش‌تر در آثار مطرحی مانند (Inception)، (Dune: Part Two) و (Doctor Sleep) فعالیت داشته، مسئول خلق دنیای صوتی «شکارچیان شیاطین کی‌پاپ» (KPop Demon Hunters) بود. بابکاک در مصاحبه با (ScreenRant) توضیح داد که چگونه از تکنیک‌های موسیقی کی‌پاپ برای طراحی صداهای فیلم استفاده کرده است.

او گفت: «موسیقی کی‌پاپ بسیار صیقل داده شده و پرجزئیات است. من از همان اصول و ابزارهای موسیقی کی‌پاپ برای خلق صداهای فیلم بهره بردم؛ از ریورب‌ها و دیلی‌های استاندارد ژانر گرفته تا همکاری نزدیک با تیم موسیقی برای شکل‌دهی به آهنگ‌های جذاب فیلم.»

بیلی آیلیش و خلق صدای شیاطین
بابکاک همچنین مسئول خلق صدای شیاطین فیلم بود، از جمله «گویی-ما» که شخصیت شرور اصلی است. او توضیح داد که الهام گرفتن از هنرمندانی مانند بیلی آیلیش و ایموژن هیپ نقش مهمی در پردازش صدای این موجودات داشته است:
«در نهایت صدای شیاطین ترکیبی از تغییر پرده صدا، هماهنگی و لرزش‌های کوتاه بود که هم موسیقایی به نظر می‌رسد و هم موسیقی نیست.»

کشتن شیاطین با چوبک صوتی
صحنه‌های اکشن فیلم فرصتی برای بابکاک بود تا صداهایی بسازد که با دنیای موسیقایی فیلم همخوانی داشته باشد. به گفته او، شمشیرهای شخصیت‌ها حتی در سکانس‌های موسیقایی هم «باید کمی جادویی به نظر برسند و هم واقعی» باشند. بابکاک برای خلق این صداها از چوبک‌های صوتی استفاده کرده و آن‌ها را ضبط و دستکاری کرده است تا با ملودی‌ها هماهنگ شوند.

راز ببر عجیب و غریب
یکی از چالش‌برانگیزترین صحنه‌ها، ورود یک ببر مرموز به نام (Derpy Tiger) بود که پیامی از شیطان جینو به رومی می‌رساند. بابکاک توضیح داد که برای خلق صدای پاهای ببر، از صداهای بالش استفاده کرده است:

«هر قدم این ببر در واقع صدای کوبیدن یا فشار دادن بالش است. صدایی نرم دارد اما قابل دستکاری است تا سنگین و قدرتمند به نظر برسد و در عین حال کمی تهدیدآمیز باشد.»

او افزود: «ساختن چیزی که هم بانمک باشد و هم وزن و تهدید‌آمیز، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های طراحی صدا در این فیلم بود.»


 


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image