جستجو در سایت

1404/01/07 12:00

کاهش علاقه نسل زد به فیلم و سریال

کاهش علاقه نسل زد به فیلم و سریال
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نسل زد کمتر از نسل‌های پیشین به تماشای فیلم و سریال علاقه دارد و زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند. گوشی‌های هوشمند نیز به اصلی‌ترین ابزار تماشای محتوای ویدیویی تبدیل شده‌اند.
به گزارش سلام سینما

طبق پژوهش مؤسسه «دلویت»، نسل زد ۵۴ درصد بیشتر از میانگین سایر گروه‌های سنی در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذراند که معادل حدود ۵۰ دقیقه بیشتر است، در حالی که ۲۶ درصد کمتر از دیگران به تماشای فیلم و سریال می‌پردازد.  

۵۶ درصد از نسل زد و ۴۳ درصد از نسل هزاره (متولدین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶) محتوای شبکه‌های اجتماعی را نسبت به فیلم‌ها و سریال‌های سنتی «قابل‌درک‌تر» می‌دانند.  

 پژوهشی که سال گذشته انجام شد، نشان داده بود که گوشی‌های هوشمند بیش از سایر صفحات نمایش برای تماشای محتوای ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، «ورایتی» با استناد به داده‌های «پژوهش کانون سرگرمی» گزارش داده است که موبایل‌ها در حال تبدیل‌شدن به انتخاب اول کاربران برای تماشای ویدیو هستند.  

در حال حاضر، میانگین زمانی که کاربران تیک‌تاک صرف تماشای محتوای ویدیویی می‌کنند، از ۲.۱۲ ساعت در روز در سال ۲۰۱۲ به ۲.۴۸ ساعت در روز در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image