اختلال و پایین بودن سایت های بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر
به گزارش سلام سینما در سی و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر، بلیتفروشی از طریق سه سامانه ایران تیک، سینما تیکت و گیشه هفت از ساعت 14 روز شنبه 11 بهمن آغاز شد و از همان دقایق ابتدایی سرور «سمفا» به عنوان ترمینال خرید بلیت پایین آمد و درنتیجه، سامانههای فروش نیز از کار افتادند.
مسعود نجفی با اشاره به آغاز بلیتفروشی از ساعت ۱۴ امروز اعلام کرد تا این لحظه شش هزار بلیت فروش رفته است.
طباطبایی نژاد، دبیر جشنواره نیز گفت: ما سه سینما را به سینماهای جشنواره اضافه کردیم که اختلال کوچکی ایجاد شد اما در حال حاضر اختلالی وجود نداردو روند بلیتفروشی ادامه دارد.
همچنین طبق گزارش مهر خرید بلیت در سامانه «سینماتیکت» به طور کلی دچار اختلال است، این سامانه سانسهای نمایش را به مخاطبان نشان نمیدهد.
«ایران تیک» دیگر سامانه فروش هم دچار همین اختلال است. سامانه «گیشه هفت» هرچند سانسها را برای مخاطبان به نمایش میگذارد، ولی وقتی به درگاه خرید وصل میشوند کد رزروی از سمت سمفا برای آنها ارسال نمیشود، یعنی در عین حال که مبلغ بلیت از حساب آنها کسر میشود کدی ارسال نمیشود که این موضوع باعث اعتراض مخاطبان شده است.
سامانه «گیشه هفت» یکی از سه سامانه متولی فروش بلیت در صفحه رسمی خود در اینستاگرام اعلام کرد این اختلال به صورت همگانی و از سوی مبدا بوده است
همچنین لازم به ذکر است که آمار بلیتفروشی با تجمیع کلیه بلیتهای خریداریشده از همه سامانهها هر یک ساعت یکبار اعلام میشود. طبق آخرین اعلام آمار بلیتفروشی جشنواره فجر۳۹ تا ساعت ۱۶:۳۰، ۱۳۷۵۳ بلیت فروخته شده. این آمار به تفکیک این سامانهها چنین است:
سامانه ایرانتیک: ۷۳۴۳ بلیت
سامانه سینماتیکت: ۶۳۶۱ بلیت
سامانه گیشه۷: ۴۹ بلیت
در آخرین اعلام مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در گفتگوی اینترنتی با شبکه خبر، ضمن تایید ایجاد اختلال در سایت بلیت فروشی جشنواره گفت: این اختلال به علت حجم استقبال و مراجعه متقاضیان خرید بلیت اتفاق افتاد. نجفی گفت مشکل خرید بلیت برطرف شده است.