چگونه Black Phone 2 ایدههای استفادهنشده اسکات دریکسون برای دکتر استرنج را به تصویر کشید
.jpg?w=1200&q=75)
در «تلفن سیاه» (Black Phone 2)، گرابر اکنون به شکل یک روح شرور بازمیگردد و خواهر روانی فینی، «گِوِن»، را در خواب مورد حمله قرار میدهد. آسیبهایی که در دنیای رویا وارد میکند، تأثیر مستقیم بر دنیای واقعی دارد. این ساختار داستانی باعث شده است تا مقایسههای فراوانی با مجموعه فیلمهای (A Nightmare on Elm Street) صورت بگیرد؛ زیرا همانند فردی کروگر، گرابر از طریق خواب قربانیان خود را تهدید میکند.
اما شباهتها فراتر از این است. اسکات دریکسون، کارگردان نسخه نخست «تلفن سیاه» و فیلم «دکتر استرنج»(Doctor Strange)، پیشتر قصد داشت دنبالهای برای «دکتر استرنج» بسازد و دشمن اصلی خود را «نایتمِر»، ارباب بعد رؤیاها انتخاب کرده بود. با این حال، دریکسون در سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلافات خلاقانه از پروژه کنار رفت و نسخه ۲۰۲۲ (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) توسط سم رایمی ساخته شد.
نایتمِر، اولین دشمن دکتر استرنج در کمیکهای ۱۹۶۳ (Strange Tales #110)، شخصیتی است که از کابوسهای وحشتناک انسانها تغذیه میکند و به مرور زمان طراحی او از یک شبح با شنل و اسب سیاه به یک موجود لاغر با پوست سفید، گوشهای نوکتیز و ظاهری خونآشامگونه تغییر یافت. او یکی از انعطافپذیرترین ضدقهرمانهای دنیای مارول است که حتی با مرد عنکبوتی و ایکسمن نیز مبارزه کرده است.
با بازگشت گرابر در «تلفن سیاه 2»، دریکسون عملاً فرصت روایت داستانی درباره دشمنی که در رویاها به سراغ انسانها میرود را تجربه کرده است؛ موضوعی که پیشتر در برنامههای لغو شده او برای دنباله «دکتر استرنج» دیده میشد.
فیلم «تلفن سیاه 2» هماکنون در سینماها اکران شده و علاقهمندان میتوانند آن را تماشا کنند.