ادی ردمین و تیم سازنده روز شغال درباره بازآفرینی یک اثر کلاسیک میگویند

در بازآفرینی سریالی جدید «روز شغال» (The Day of the Jackal)، برای پلتفرم Peacock، تهیهکنندگان و بازیگران بهجای بازسازی صرف فیلم کلاسیک ۱۹۷۳ به کارگردانی فرد زینمن، تصمیم گرفتند برداشتی نوین و معاصر از رمان پرتنش فردریک فورسایت ارائه دهند.
بیشتر بخوانید:
راز موفقیت سرگذشت ندیمه و روز شغال در چه بود؟
نایجل مارچنت، تهیهکننده اجرایی پروژه، در گفتوگویی با IndieWire گفت: "ما با دلهره به این پروژه نزدیک شدیم، چرا که طرفداران کتاب و فیلم اصلی بودیم و میدانستیم که نمیتوان آن فیلم را تکرار یا بهترش کرد."
تیم سازنده از جمله ادی ردمین (که علاوه بر بازیگر، تهیهکننده هم هست)، کارگردان برایان کرک، مدیر فیلمبرداری کریستوفر راس و طراح لباس ناتالی هامفریز بر این نکته تأکید داشتند که نسخه جدید باید متناسب با فضای سیاسی امروز باشد. از همین رو، داستان از دهه ۶۰ میلادی به جهان پرتنش و دیجیتال قرن ۲۱ منتقل شده است.
بااینحال، ادی ردمین اشاره کرد که شخصیت قاتل باوجود فضای مدرن، همچنان به روشهای سنتی و آنالوگ تکیه دارد:
"در این دنیای دیجیتال، شاید بهترین راه برای ناپدیدشدن، استفاده از شیوههای قدیمیتر باشد."
لباسها و گریمهای متعدد این شخصیت که نقابهای مختلفی برای مخفیکاری به چهره میزند، با مشاوره نظامی و همکاری تیم گریم و طراحی لباس طراحی شدهاند. ناتالی هامفریز گفت: "ما یاد گرفتیم که مأموران مخفی چگونه باید با رنگ و بافت لباسهایشان در فضا حل شوند."
کارگردان برایان کرک نیز شخصیت شغال را نوعی بازیگر حرفهای در دنیای واقعی دانست:
"او آنقدر نقشهای مختلف بازی کرده که دیگر نمیدانیم کدام یک حقیقت دارد و شاید خودش هم نداند."
مدیر فیلمبرداری، کریستوفر راس، نیز با حرکات دوربین دائماً متغیر و نورپردازیهای معمایی، تلاش کرده حس روایت غیرقابلاعتماد و ذهن آشفته شخصیت را به تصویر بکشد.
در نهایت، این نسخه جدید از روز شغال نهتنها ادای احترامی است به یک اثر ماندگار، بلکه روایتی معاصر و پیچیده از دنیای امروز ارائه میدهد؛ جایی که مرز بین حقیقت و نقشآفرینی کاملاً محو شده است.