جستجو در سایت

1404/04/08 18:30
درخشش «F1» با بازی برد پیت؛

نخستین موفقیت تجاری اپل در گیشه با افتتاحیه ۵۵.۶ میلیون دلاری

نخستین موفقیت تجاری اپل در گیشه با افتتاحیه ۵۵.۶ میلیون دلاری
فیلم «F1» با بازی برد پیت و کارگردانی جوزف کوشینسکی، افتتاحیه‌ای موفق با فروش ۵۵.۶ میلیون دلاری در گیشه داخلی رقم زد و به نخستین فیلم پرفروش اپل در سینما تبدیل شد.
به گزارش سلام سینما

فیلم مسابقه‌ای «F1» با بازی برد پیت، در اولین آخر هفته اکران خود، با فروش داخلی ۵۵.۶ میلیون دلاری به نمایش قدرتمندی در گیشه دست یافت و به اولین موفقیت بزرگ سینمایی اپل تبدیل شد. این فیلم که توسط جوزف کوشینسکی، کارگردان «تاپ‌گان: ماوریک»، ساخته شده، داستان یک راننده بازنشسته فرمول یک را روایت می‌کند که برای آموزش یک راننده جوان و نجات تیمی ورشکسته دوباره به میدان رقابت بازمی‌گردد.

«F1» با استقبال بسیار خوب تماشاگران همراه بود و نمره «A» از نظرسنجی CinemaScore دریافت کرد. فروش بین‌المللی این فیلم نیز ۸۸.۴ میلیون دلار از ۷۸ بازار مختلف بوده است. این دستاورد چشمگیر، به‌ویژه برای فیلمی که بخشی از یک فرنچایز مشهور نیست، قابل توجه است.

بیشتر بخوانید:

استقبال تماشاگران از فیلم «F1»؛ شروعی طوفانی برای یک اثر غیرفرانچایزی

فیلم «F1» برد پیت؛  وقتی سینما فرمان را در دست می‌گیرد

جیمی ارلیکت، رئیس بخش ویدیوی جهانی اپل، در واکنش به این موفقیت گفت: «از استقبال جهانی از فیلم 'F1' هیجان‌زده‌ایم و از تماشاگرانی که این فیلم را با چنین اشتیاقی پذیرفته‌اند سپاسگزاریم.»

هزینه ساخت «F1» حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده و اپل برای اکران سینمایی این اثر با شرکت وارنر برادرز همکاری کرده است. در نبود یک واحد توزیع داخلی، اپل بخشی از درآمد گیشه را به وارنر می‌پردازد.

برخلاف شرکت‌های سنتی فیلم‌سازی، اپل موفقیت فیلم‌ها را صرفاً از دیدگاه درآمدی نمی‌سنجد. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در گفت‌وگویی با مجله Variety عنوان کرد: «ما به دنبال تعریف داستان‌های عالی هستیم، نه صرفاً فروش بیشتر آیفون.»

در مقایسه با شکست‌های تجاری پیشین اپل نظیر «قاتلان ماه گل» (Scorsese) و «ناپلئون» (Ridley Scott)، فیلم «F1» با فروش جهانی ۱۴۴ میلیون دلاری در سه روز، موفق‌ترین پروژه سینمایی اپل تا به امروز محسوب می‌شود و در مسیر پیشی‌گرفتن از فروش کلی «ناپلئون» قرار دارد.

جری بروکهایمر، تهیه‌کننده «تاپ‌گان» و لوییس همیلتون، قهرمان هفت‌باره فرمول یک نیز از سازندگان این فیلم هستند که آن را «واقعی‌ترین فیلم مسابقه‌ای تاریخ سینما» می‌نامند. فیلم با استفاده از دوربین‌های آی‌مکس و فیلم‌برداری در پیست‌های واقعی مانند سیلوراستون، لاس‌وگاس و ابوظبی، تجربه‌ای بی‌نظیر از سرعت و هیجان را به مخاطب ارائه می‌دهد. بیش از ۵۵ درصد فروش داخلی نیز از فرمت‌های ویژه مانند آی‌مکس به دست آمده است.

در سوی دیگر گیشه، فیلم ترسناک «M3GAN 2.0» با فروش تنها ۱۰.۲ میلیون دلار در رتبه چهارم قرار گرفت. این فیلم دنباله‌ای بر نسخه اول موفق آن است که در سال ۲۰۲۳ با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری به یک پدیده تبدیل شد، اما نسخه دوم نتوانست همان موفقیت را تکرار کند. تحلیلگران معتقدند ایده ربات قاتل کودک‌نما در نسخه دوم تازگی خود را از دست داده و دیگر جاذبه کافی برای ادامه فرنچایز ندارد.

در سایر بخش‌های جدول فروش، فیلم لایواکشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» با ۱۹.۴ میلیون دلار در جایگاه دوم و «الیو» از پیکسار با کاهش ۴۹ درصدی، ۱۰.۷ میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفت. فیلم «۲۸ سال بعد»، ادامه‌ای بر فرنچایز زامبی‌محور، نیز در دومین هفته اکران با افتی ۶۸ درصدی تنها ۹.۷ میلیون دلار فروش داشت.

منبع: variety


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image