بررسی موفقیت جهانی محتوای کرهای در نتفلیکس

بر اساس گزارش آمپِر آنالیز، محتوای کره جنوبی پس از محتوای ایالات متحده در رتبه دوم بیشترین ساعات تماشا در نتفلیکس قرار دارد.
در سال 2023، نتفلیکس اعلام کرد که به مدت چهار سال، 2.5 میلیارد دلار برای محتوای کره جنوبی اختصاص خواهد داد. بر اساس گزارش آمپِر، محتوای کرهای نزدیک به 85 درصد از 500 عنوان غیرآمریکایی پرطرفدار نتفلیکس را به خود اختصاص داده است.
برترین عنوان کرهای در نتفلیکس، فصل دوم سریال «بازی مرکب» بود که در نیمه دوم سال 2024 بیش از 619.9 میلیون ساعت تماشا در سطح جهانی به ثبت رساند. دیگر عناوین موفق کرهای شامل درام عاشقانه «عشق از درب کناری: فصل 1» و برنامه آشپزی «جنگهای کلاس آشپزی: فصل 1» هستند. همچنین، سریالهای قدیمیتری همچون «بازی مرکب: فصل 1» و «فرود اضطراری بر تو: فصل 1» نیز تماشای زیادی را به خود جلب کردهاند.
طبق دادههای تماشا خود نتفلیکس، در نیمه دوم سال 2024، محتوای کره جنوبی حدود 7.7 میلیارد ساعت پخش شد که معادل 8 درصد از تمام زمان تماشا در نتفلیکس بود. این میزان از محتوای سایر بازارهای بزرگ مانند بریتانیا، ژاپن و اسپانیا پیشی گرفته است.
محتوای کرهای به طور مداوم 8 تا 9 درصد از ساعات تماشا را در نتفلیکس به خود اختصاص داده که از محتوای بریتانیا (7 تا 8 درصد) و ژاپن (4 تا 5 درصد) بیشتر است. همچنین، بیش از نیمی از 100 عنوان برتر کرهای در نتفلیکس، تولیدات اصلی این پلتفرم بوده و 31 درصد از آنها انحصاری نتفلیکس هستند. بیشتر این عناوین توسط شرکت سرگرمی CJ ENM تولید شدهاند.
اورینا ژائو، مدیر تحقیق در آمپِر آنالیز، در این خصوص گفت: «محتوای کره جنوبی اکنون به طور مستمر در رده برترین محتوای جهانی قرار دارد و نقشی کلیدی در موفقیت بینالمللی نتفلیکس ایفا میکند.» او افزود: «نتفلیکس به سرمایهگذاری در تولیدات کرهای ادامه خواهد داد و از طریق همکاریهای توزیعی انحصاری با شرکای محلی، کیفیت این محتوا را ارتقاء خواهد داد.»