رشد سریع هوش مصنوعی در صنعت پخش صدا و تصویر جهانی

بررسیها نشان میدهد که طی پنج سال آینده، سه عامل کلیدی بیشترین تأثیر را در رشد سریع هوش مصنوعی در این صنعت خواهند داشت.
۶۴ درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی معتقدند که یادگیری ماشینی و زیرمجموعههای آن بیشترین نقش را در توسعه پخش صوتی و تصویری خواهد داشت.
همچنین، ۶۰ درصد به اهمیت اینترنت 5G اشاره کردهاند و ۸ درصد نیز نسل جدید استانداردهای پخش، معروف به ATSC 3.0، را عامل مهمی در این روند میدانند.
به گفته متخصصان، مزایای کلیدی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پخش شامل پخش زنده، افزایش بهرهوری از طریق اتوماسیون، ترجمه خودکار و زیرنویس بسته، تولید محتوا، و شناسایی اشیا برای نمایهسازی ویدیویی است.
همچنین، ۴۱ درصد از شرکتهای پخش که تاکنون از هوش مصنوعی استفاده نکردهاند، قصد دارند طی دو سال آینده این فناوری را در فرآیندهای خود اعمال کنند.
در مقابل، ۴۸ درصد برنامهای برای استفاده از هوش مصنوعی در آینده نزدیک ندارند.
گزارش سالانه هایویژن، که بر اساس پاسخهای ۹۰۰ متخصص صدا، تصویر و رسانه در سراسر جهان تهیه شده است، تأکید دارد که هوش مصنوعی به یک عامل تحولآفرین در اکوسیستم صنعت پخش تبدیل شده و موجب افزایش کیفیت تولیدات رسانهای شده است.