جستجو در سایت

1404/02/17 15:30

رشد قابل توجه دیزنی پلاس با تغییرات غافلگیرکننده

رشد قابل توجه دیزنی پلاس با تغییرات غافلگیرکننده
دیزنی در سه‌ماهه دوم سال 2025 توانست به‌طور غیرمنتظره‌ای 1.4 میلیون مشترک جدید به سرویس دیزنی+ خود اضافه کند. این رشد شگفت‌انگیز در حالی رخ داد که پیش‌بینی‌ها کاهش تعداد مشترکان را نشان می‌دادند. به نظر می‌رسد محتوای جذاب و موفقیت‌های اخیر، از جمله فیلم‌های محبوب و سریال‌های جدید، موتور اصلی این افزایش چشمگیر بوده‌اند.
به گزارش سلام سینما

در سه‌ماهه دوم سال مالی 2025، دیزنی توانست 1.4 میلیون مشترک اضافی در سرویس استریمینگ دیزنی+ به دست آورد و از این طریق سود عملیاتی استریمینگ خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این رشد برخلاف پیش‌بینی‌ها صورت گرفت که به کاهش مشترکان دیزنی+ اشاره داشتند. باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، با اشاره به شرایط اقتصادی دشوار، گفت که شرکت همچنان نسبت به چشم‌انداز مالی سال 2025 خوشبین است.

درآمد کلی دیزنی در این سه‌ماهه به 23.62 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است. این درآمد با سود خالص 3.28 میلیارد دلار همراه بود که نسبت به زیان 20 میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته، تحول چشمگیری را نشان می‌دهد. سود هر سهم (EPS) به 1.41 دلار رسید که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است. دیزنی این نتایج مثبت را ناشی از افزایش سود استریمینگ، رشد درآمد پارک‌های تفریحی داخلی و فروش فیلم «موانا 2» دانسته است.

باب ایگر همچنین افزود: "عملکرد برجسته ما در این سه‌ماهه، با افزایش 20 درصدی سود هر سهم در مقایسه با سال گذشته، نشان‌دهنده موفقیت ما در ساختن برای رشد و اجرای اولویت‌های استراتژیک است." او به تحولات آینده دیزنی اشاره کرد و اظهار داشت که انتظار می‌رود این شرکت در نیمه دوم سال 2025 نیز عملکرد خوبی داشته باشد، از جمله با ارائه فیلم‌های جدید، راه‌اندازی سرویس DTC جدید ESPN و پروژه‌های توسعه در بخش‌های مختلف.

اشتراک‌های دیزنی+ و هولو در سه‌ماهه دوم سال 2025 رشد قابل توجهی داشتند

دیگر بخش‌های دیزنی نیز عملکرد خوبی داشتند. تعداد مشترکان دیزنی+ در این سه‌ماهه به 126 میلیون نفر رسید، در حالی که پیش‌بینی‌ها کاهش 1.1 میلیون مشترک را داشتند. این رشد به دلیل محتوای جذاب و موفقیت فیلم‌های جدید مانند «موانا 2» و «موفاسا: شیر شاه» و همچنین سریال جدید «دردویل: متولد دوباره» بود که در پنج روز اول 7.5 میلیون بیننده جذب کرد.

هولو نیز 1.1 میلیون مشترک جدید اضافه کرد و تعداد کل مشترکان خود را به 54.7 میلیون نفر رساند. درآمد کل از سرویس‌های دیزنی+ و هولو با افزایش 8 درصدی به 6.12 میلیارد دلار رسید. سود عملیاتی این بخش بیش از هفت برابر شد و به 336 میلیون دلار رسید.

کاهش درآمد تلویزیون خطی و رشد در ESPN

کسب و کار تلویزیون خطی دیزنی، شامل ABC، شاهد کاهش 3 درصدی در درآمد به 2.2 میلیارد دلار بود، اما سود عملیاتی آن 20 درصد افزایش یافت. در بخش ESPN نیز درآمد 5 درصد افزایش داشت، اما سود عملیاتی به دلیل هزینه‌های اضافی مربوط به پخش بازی‌های فوتبالی کاهش یافت.

در نهایت، بخش «فروش محتوا و سایر» دیزنی نیز به سود عملیاتی 153 میلیون دلاری دست یافت که نسبت به سال گذشته که زیانی 18 میلیون دلاری داشت، بهبود چشمگیری داشت.

پیش‌بینی برای سال مالی 2025

دیزنی پیش‌بینی کرده که سود هر سهم در سال مالی 2025 به 5.75 دلار برسد که 16 درصد افزایش خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود که درآمد عملیاتی در بخش‌های سرگرمی و ورزش، و همچنین درآمد از پارک‌ها و محصولات مصرفی، شاهد افزایش دو رقمی باشد.

منبع: variety


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image