جستجو در سایت

1404/02/01 13:00

پشت‌پرده یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های پیکسار فاش شد

پشت‌پرده یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های پیکسار فاش شد
صداپیشه «بینگ‌بانگ» در انیمیشن «درون و بیرون» از نسخه‌ای تاریک‌تر و حذف‌شده از صحنه معروف فداکاری این شخصیت پرده برداشت.
به گزارش سلام سینما

انیمیشن «درون و بیرون» (Inside Out) یکی از احساسی‌ترین آثار پیکسار به‌شمار می‌رود و دنباله آن نیز همین مسیر را دنبال می‌کند، هرچند به شیوه‌ای متفاوت. این فیلم که سفری احساسی به درون ذهن رایلی اندرسون، دختربچه‌ای در آستانه بلوغ است، توانست دل بسیاری از تماشاگران در تمام سنین را به درد آورد و اشک از چشمانشان جاری کند. اما آنچه کمتر کسی می‌داند این است که یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های این انیمیشن، یعنی مرگ شخصیت خیالی «بینگ‌بانگ»، قرار بود حتی ناراحت‌کننده‌تر از نسخه نهایی باشد.

در نسخه نهایی فیلم، «بینگ‌بانگ» که دوست خیالی رایلی در دوران کودکی بود و صدای او را ریچارد کایند اجرا کرده است، متوجه می‌شود که وزن او مانع از خروج «شادی» از «گورستان خاطرات» می‌شود. بنابراین، او از واگن موشکی رنگین‌کمانی پیاده می‌شود و شادی را تشویق می‌کند تا برای آخرین بار تلاش کند. وقتی واگن بالا می‌رود، شادی به پایین نگاه می‌کند و می‌بیند که بینگ‌بانگ در حال خداحافظی است و به او می‌گوید: «رایلی رو نجات بده... و اونو به ماه ببر.» سپس بینگ‌بانگ به آرامی ناپدید می‌شود، درست مانند یک خاطره‌ی کودکی که به فراموشی سپرده می‌شود.

اما ریچارد کایند در گفت‌وگویی با مجله Entertainment Weekly فاش کرد که این صحنه در ابتدا قرار بود ۴۰ ثانیه تا یک دقیقه طولانی‌تر باشد و حتی دردناک‌تر به تصویر کشیده شود. او گفت:
«اون نسخه اولیه، واقعا دل‌شکن بود... وقتی بینگ‌بانگ دستش رو دراز می‌کنه و می‌گه "احساس خوبی دارم"، قبلاً لحظات بیشتری از او دیده بودیم؛ بنابراین، وقتی بارها و بارها تلاش می‌کنن که از اونجا خارج شن، بیشتر می‌فهمیم اون چی حس می‌کنه. می‌بینیم که چقدر ناامید می‌شه. اون نسخه خیلی غم‌انگیزتر بود.»

پیکسار استاد روایت‌های احساسی است — گاهی تا حد تاریک شدن ماجرا

پیکسار سابقه‌ای طولانی در برانگیختن احساسات بینندگان خود دارد. این استودیو بارها نشان داده که حتی کودکانه‌ترین داستان‌ها را می‌تواند به آثاری عمیق و تأثیرگذار تبدیل کند. نمونه بارز آن، صحنه افتتاحیه‌ی اشک‌برانگیز انیمیشن «بالا» (Up) است که بیش از پنج دقیقه زمان دارد، یا پایان دراماتیک «داستان اسباب‌بازی ۳» که قلب بسیاری را شکست. به‌نظر می‌رسد اسباب‌بازی‌ها و خاطرات دوران کودکی، تم‌هایی هستند که پیکسار در به تصویر کشیدنشان استادی خاص دارد.

در حالی‌که دیزنی در کلیت خود، کمتر از پیکسار در خلق لحظات احساسی موفق عمل کرده، اما همچنان نمونه‌هایی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. ریچارد کایند در همین گفتگو، به مرگ مادر بامبی در انیمیشن «بامبی» اشاره کرد و گفت: «ما دیگه نیازی نداریم دوباره چنین چیزی ببینیم.» در کنار دیزنی و پیکسار، استودیو مارول نیز که زیرمجموعه دیزنی است، لحظاتی احساسی در آثار خود خلق کرده، مانند پایان «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» در سال ۲۰۱۸ و فداکاری‌های تونی استارک و استیو راجرز در «پایان بازی».

اما شاید ترسناک‌ترین بخش ماجرا این باشد که پیکسار توانایی رفتن به نقاط حتی تاریک‌تر از آنچه تاکنون دیده‌ایم را دارد. پایان غم‌انگیز بینگ‌بانگ تنها نمونه‌ای از این قدرت است و دانستن اینکه نسخه اولیه آن دلخراش‌تر بوده، به همه هشدار می‌دهد: هرگاه پیکسار فیلمی با مضمون خانواده یا دوران کودکی منتشر می‌کند، حتماً جعبه دستمال کاغذی همراهتان داشته باشید.

منبع: slashfilm


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image