بابک زنجانی و هلدینگ وان؛ پس از راهآهن و سایپا، حالا نوبت رسانه است

پس از ورود به حوزه حملونقل از طریق قرارداد با راهآهن و مطرحشدن نام هلدینگ وان بهعنوان خریدار احتمالی سایپا، حالا به نظر میرسد بابک زنجانی و مجموعه اقتصادیاش، حوزه رسانه را بهعنوان سومین هدف انتخاب کردهاند؛ آنهم نه صرفاً رسانه، بلکه تلویزیون اینترنتی.
با نگاهی به وبسایت رسمی هلدینگ وان، بخشی تحت عنوان «رسانه» دیده میشود. پیگیریهای خبرنگار فرهیختگان نشان میدهد یکی از پروژههای اصلی این بخش، راهاندازی یک پلتفرم اینترنتی با نام «لحظه» است.
تماس با روابط عمومی هلدینگ وان برای دریافت اطلاعات بیشتر بینتیجه ماند؛ مسئولان این مجموعه در پاسخ به سؤال درباره جزئیات فعالیت تلویزیون لحظه، تنها به این جمله بسنده کردند: «نمیخواهیم به رسانهها چیزی بگوییم.» با این حال، اطلاعات موجود حاکی از آن است که تلویزیون لحظه، قرار است در حوزه بازار، اقتصاد و رمزارزها فعال باشد. از جمله برنامههای طراحیشده برای این پلتفرم، برنامهای با عنوان «صبحانه با بیتبانک» است.
ورود زنجانی به دنیای رسانه البته موضوع تازهای نیست. حدود ۱۴ سال پیش، او در قامت سرمایهگذار در سه فیلم سینمایی با نامهای هیچکجا هیچکس (ابراهیم شیبانی)، نقش نگار (علی عطشانی) و سیزده (هومن سیدی) حضور داشت. همان زمان نیز حضورش در عرصه هنر و سینما با حواشی گستردهای همراه شد.
اینکه پلتفرم «لحظه» صرفاً یک تلویزیون اینترنتی باقی میماند یا به مرور وارد حوزه نمایش خانگی و سریالسازی خواهد شد، هنوز مشخص نیست. اما مسئولان هلدینگ وان این احتمال را رد هم نکردهاند. در این صورت، و در صورت صدور مجوز از سوی ساترا، بابک زنجانی ممکن است پس از مهدی جهانگیری و شیدا، به دومین محکوم اقتصادی تبدیل شود که وارد حوزه پلتفرمداری و تلویزیون اینترنتی شده است.