محمد روحالامین: در طراحی پوستر کارهای قبلیام را تکرار نمیکنم
![محمد روحالامین: در طراحی پوستر کارهای قبلیام را تکرار نمیکنم](/api/filedb/bdd4761d/5368478.jpg?w=1200&q=75)
محمد روحالامین درباره ویژگیها و المانهایی که بر اساس آنها لوگو و پوستر فیلمهای این دوره جشنواره فیلم فجر را طراحی کرده، توضیح داد: ما گنجینهای از اشکال مختلف نوشتهها را در ذهنمان داریم و قرار است که سفارشها ذیل آن گنجینه تعریف شوند، یعنی قرار است طراح لوگو و پوستر همیشه کارهایی را کند که دیگران و حتی خودش هم قبلاً نکردهاند و هر سفارش بستری برای کار و تجربه جدید است و وسوسه تجربه جدید باعث میشود که هنرمند حوزههای مختلف را تست کند.
وی با بیان اینکه فیلمنامه ۹۵ درصد فیلمهایی را که برایشان لوگو و پوستر طراحی کرده، خوانده است، گفت: من تا به امروز نزدیک به ۱۵۰ لوگو و پوستر را طراحی کرده و همواره تلاش کردهام که کارهای قبلیام را تکرار نکنم، بنابراین سعی میکنم که لوگوها و پوسترهایی برای فیلمهایی با ژانرهای مختلف طراحی کنم مگر اینکه فیلمی با عالم ذهنیام مغایرت داشته باشد.
روحالامین در پاسخ به اینکه آیا کمیت آثاری که آنها را طراحی کرده، روی کیفیت آنها تاثیر میگذارد، بیان کرد: کمیت کار زمانی روی کیفیت کارها تاثیر میگذارد که هنرمند وسوسه کسب تجربههای جدید را از دست بدهد و فقط برای پول گرفتن، کار کند که این مورد از نظر من قابل قبول نیست و به نظر من اگر هنرمندی به این مرحله برسد، نباید دیگر کار کند.
وی درباره خلاقیت و نوآوری در طراحی گفت: خلاقیت، یک امر غیر مادی است و از منشا خلاقیت به هنرمند میرسد. مشق بصری و جستجوی تصویری، بزرگترین معلم هر هنرمند است. در واقع هنرمندی که آثار هنرمندان دیگر را میبیند و آنالیز میکند، میتواند برای هر کاری یک فایل جدید در ذهناش باز کند.
روحالامین در پایان، پوستر فیلم «خدای جنگ» و لوگوی «اسفند» و «خاتی» را خوب ارزیابی کرد.