خالق بازی مافیا از بیتوجهی سازندگان برنامه خائنان انتقاد کرد

دیما داویدوف که در سال ۱۹۸۶ بازی مافیا را در روسیه طراحی کرد، در گفتوگویی با Vulture عنوان کرد که هیچگونه تماسی از سوی تهیهکنندگان برنامه موفق «خائنان» (The Traitors) با او برقرار نشده است. این در حالیست که ساختار این مسابقه تلویزیونی شباهت زیادی به مکانیزم اصلی بازی مافیا دارد.
خائنان اقتباسی از برنامه هلندی De Verraders است و در آن، شرکتکنندگان به دو دسته تقسیم میشوند: «باایمانها» (The Faithful) و «خائنان» (The Traitors). در طول برنامه، خائنان تلاش میکنند بیصدا یکییکی باایمانها را حذف کنند، درحالیکه باقی شرکتکنندگان سعی دارند خائنان را شناسایی و از بازی حذف کنند.
داویدوف درباره این اقتباس گفت:
"نمایش سرگرمکنندهای ساختهاند، اما روشی که در پیش گرفتهاند، ناامیدکننده است."
وی افزود که از طریق وبسایت برنامه تلاش کرده با تیم تولید تماس بگیرد؛ اما پاسخی دریافت نکرده است.
دیما داویدوف با تأکید بر اینکه بازی مافیا تحت کپیرایت اوست گفت:
"واضح است که آنها بازی مافیا را میشناسند. اگر تحقیق اولیهای انجام دهید، میبینید که مافیا بازی من است. ایمیلم هم مشخص است. بازیها شاید از نظر حقوقی پیچیده باشند، اما این به معنای بیارزشی آنها نیست. زحمت طراحان بازیها باید به رسمیت شناخته شود."
او تأکید کرد که این مسئله فقط به خودش مربوط نمیشود؛ بلکه بیاحترامی به خالقان، آسیبی کلی به صنعت بازی وارد میکند:
"اگر حتی بازی مشهوری مثل مافیا هم بدون اعتباردهی توسط شرکتهای بزرگ مورداستفاده قرار گیرد، طراحان جوان ناامید میشوند و با خود میگویند: چه شانسی دارم؟ این پیامی میفرستد که همه تلاشهایشان بدون ارزش است."
دیما داویدوف در پایان با لحنی شوخطبعانه گفت که همیشه در بازی مافیا اولین کسی بود که کشته میشد؛ چون همه فکر میکردند در بازی خودش خیلی خوب است.