مارول باخت؛ پیکسار برنده واقعی چهار شگفتانگیز است!

با اکران فیلم جدید مارول استودیوز، «چهار شگفتانگیز: نخستین گامها»، بسیاری از طرفداران امیدوار بودند که سرانجام اقتباسی شایسته از محبوبترین خانواده ابرقهرمانی دنیای کمیکها روی پرده سینما نقش ببندد. فیلمی که با رویکردی متفاوت، طراحی صحنهای چشمنواز، سبک رترو-فیوچریستی و تمرکز بر مفاهیمی چون خانواده، امید و ماجراجویی فضایی، تحسینهای زیادی را برانگیخته است.
با این حال، برخی از منتقدان از جمله رافائل موتامایور معتقدند که همچنان بهترین نسخهی سینمایی «چهار شگفتانگیز»، فیلمی است که اصلاً توسط مارول ساخته نشده: «شگفتانگیزان» محصول ۲۰۰۴ از پیکسار.
بیشتر بخوانید:
خالق «المنتال» کارگردانی «شگفتانگیزان ۳» را برعهده دارد
این انیمیشن کلاسیک نهتنها با سبک هنری خیرهکننده و فضاسازی دهه ۶۰ میلادیاش به دل مینشیند، بلکه همان حس ماجراجویی خانوادگی و مبارزه با تهدیدات عجیب را در خود دارد که قلب داستانهای چهار شگفتانگیز را شکل میدهد. حتی شخصیتهای فیلم نیز بهطرز شگفتانگیزی به نسخههای مارولیشان شباهت دارند: «آقای شگفتانگیز» همان «چیز» است، «الاستیگرل» همتای زن «رید ریچاردز»، و «وایولت» شباهت زیادی به «سو استورم» دارد. و در نهایت، کودک همهکاره «جکجک» نیز بهنوعی آینهای از فرانکلین ریچاردز، پسر قدرتمند رید و سو، است که در فیلم جدید مارول نقش کلیدی در مقابله با «گالاکتوس» دارد.
موتامایور در یادداشت خود تأکید میکند که گرچه «نخستین گامها» با نوآوریهایش گامی رو به جلو برای مارول است، اما این «شگفتانگیزان» است که همچنان به عنوان کاملترین تصویر از یک خانواده ابرقهرمانانه باقی مانده است — حتی بدون حضور مشعل انسانی!
منبع: slashfilm