دعوای عجیب یک فیلمنامهنویس و یک تهیهکننده سینمای ایران

حمزه صالحی، فیلمنامهنویس، در گفتوگو با «فرهیختگان» گفت: پژمان جمشیدی بازیگر فوقالعادهای است، اما زمانی که «مهمات» داشته باشد و مهمات او «متن» است. در فیلم «ناجورها» متنی وجود نداشت و از ظرفیتهای یک اثر تکلوکیشن هیچ استفادهای نشده بود. یکی از مشکلاتم با کارگردان همین بود. پرسیدم چرا کل فیلم «ناجورها» شب است؟ گفتند «چون پژمان سر کار دیگری بود و ما فقط شبها او را در اختیار داشتیم.» به نظرم این فقط یک توجیه بود و به همین بهانه فضای بیرونی را حذف کردند.
در پاسخ به این اظهارات، محمدحسین فرحبخش (کارگردان «ناجورها») در ویدیویی با لحنی تند به صالحی تاخت. فرحبخش با یادآوری همکاریهایش با افرادی چون سعید مطلبی، علیرضا داوودنژاد، سیروس الوند، فریدون جیرانی، پرویز نوری، تهمینه میلانی و... به این اشاره کرد که «بچهای» مثل صالحی اصلا نمیتواند برای او فیلمنامه بنویسد!
کارگردان «ناجورها» با رد اتهام صالحی مبنی بر دلیل فیلمبرداری فیلم در شب، او را متهم به سر در نیاوردن از فیلمنامه کرد و گفت داستان و اصول درام در این داستان این را میطلبیده که در شب روایت شود.
فرحبخش با طعنه به صالحی مبنی بر اینکه او تمام فیلمنامههایش را برای یک تهیهکننده نوشته است، گفت «همان فیلمها هم اگر بازیگر چهره نداشتند فروش نمیکردند» و این پرسش را مطرح کرد که چرا صالحی نتوانسته برای دفاتر دیگر سینمایی فیلمنامه بنویسد.
تهیهکننده قدیمی سینمای ایران در انتها گفت: «این چیزی که شما مینویسی، کپی دست چندم از فیلمهای من در دهه 80 و 90 است. شما اول فیلمنامهنویسی یاد بگیر، بعد راجع به بزرگتر از خودت، که زمانی که شما در صلب پدرت هم نبودی فیلم میساختم، اظهار نظر کن».