جستجو در سایت

1403/09/18 17:08

«بازی مرکب» چگونه جهانی شد؟

«بازی مرکب» چگونه جهانی شد؟
شهریور 1400 هرگاه وارد شبکه‌های اجتماعی می‌شدی امکان نداشت با خبر، متن یا تبلیغی از سریال «Squid Game#» (بازی مرکب) مواجه نشوی. یک سریال کره‌ای که قلب مخاطبان را از آن خود کرده بود.

عکس‌هایی از شخصیت‌های این سریال در لباس‌های مشابه با سریال «Money Heist» (خانه کاغذی)، با ماسک‌های عجیب‌وغریب، در صحنه‌های رنگ‌ و وارنگ همانند کودکستان یا پارک در اینستاگرام دست به دست می‌شد. می‌گویند کتاب را نباید از جلد آن قضاوت کنی، اما این موضوع در مورد (#بازی_مرکب) صدق نمی‌کرد.

در ابتدا با خود می‌گویید این دیگر چیست؟ بعد متوجه می‌شوید یک سریال نتفلیکسی دیگر. اما کره‌ای‌ست. اسمش چیست؟ به‌تدریج نام عجیب (بازی مرکب) برایتان تکرار می‌شود. به نظر فضای جالبی دارد پس ترغیب می‌شوید گوگل را باز و عنوانش را سرچ کنید. داستانش چیست؟ چند شرکت‌کننده که به دلیل بدهی بالا تصمیم می‌گیرند برای یک جایزه بزرگ، در یک مسابقه نفس‌گیر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

امتیازش در IMDb چند است؟ 8/10. چند اپیزود دارد؟ 9.

به نظر می‌آید ارزش دیدن دارد. همین محتوای مجازی کافی بود تا کنجکاوی مردم تحریک شود و آن‌ها را به سمت تماشای این سریال بکشاند.

نتفلیکس با سیاست درست این اثر را در ذهن میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان هک و نام آن را در این پلتفرم و صنعت تلویزیون جاودانه کرد.

تأثیر این #سریال فقط محدود به این حیطه نمی‌شود. (بازی مرکب) در سیاست، فرهنگ و اقتصاد کشور کره و همچنین کل دنیا نفوذ کرد.

مثلاً همین کشور خودمان، ایران. به‌خاطر دارید لوازم جانبی «Squid Game» چه‌قدر محبوب شد؟ از لباس و تیشرت گرفته تا قاب گوشی و استیکر و جوراب. حداقل با یک نوجوان با یکی از این اکسسوری‌ها در طول روز مواجه می‌شدید.

هرکجا می‌رفتید، کافه، محفل دوستان یا سرکار گپ‌زدن درباره داستان این سریال به نقل مجالس تبدیل شده بود. "بازی مرکبو ندیدی؟ حتماً ببین. خیلی هیجان‌انگیزه. دقت کردی فرهنگشون چه‌قدر شبیه به ماست؟"

شاید با خود فکر کنید باوجود اینکه کره جنوبی جز این که یک کشور آسیایی است هیچ وجه اشتراکی نداشته باشید. اما با دیدن (بازی مرکب) نظرتان تغییر خواهد کرد.
 

captcha image: enter the code displayed in the image