جستجو در سایت

1404/05/06 20:32

صدرنشینی Dead to Rights در گیشه چین با فروش ۴۳.۸ میلیون دلاری

صدرنشینی Dead to Rights در گیشه چین با فروش ۴۳.۸ میلیون دلاری
فیلم تاریخی مرگ حقیقی با فروش ۴۳.۸ میلیون دلاری در سه روز نخست اکران، صدرنشین گیشه آخر هفته چین شد.
به گزارش سلام سینما

گیشه آخر هفته چین با قدرت در اختیار آثار بومی قرار گرفت؛ چهار عنوان از پنج فیلم پرفروش هفته تولید داخلی بودند. در صدر جدول، فیلم درام تاریخی «Dead to Rights» با فروش ۴۳.۸ میلیون دلار افتتاح شد و در مجموع به رقم ۵۷.۲ میلیون دلار رسید.

این فیلم محصول China Film و به کارگردانی و نویسندگی شن آئو، با همراهی ژانگ که و شو لوییانگ، روایتگر گروهی از غیرنظامیان در دوران «قتل‌عام نانجینگ» سال ۱۹۳۷ است که در استودیویی تحت کنترل نیروهای ژاپنی پناه می‌گیرند. آن‌ها مجبور به چاپ عکس‌هایی برای اشغال‌گران هستند، اما در خفا تصاویری از جنایات را ثبت می‌کنند تا حقیقت را حفظ کنند، حتی به قیمت جانشان.

در جایگاه دوم، فیلم «جاده لیچی» در دومین هفته نمایشش ۱۹.۸ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را به ۶۸.۳ میلیون دلار رساند. این فیلم به کارگردانی دونگ چنگ‌پنگ و اقتباسی از رمان ما بویونگ است و داستان مأمور دون‌پایه‌ای را روایت می‌کند که مأموریتی تقریباً غیرممکن دارد: رساندن لیچی تازه به دربار امپراتوری در دوره تانگ، در سفری ۵ هزار مایلی.

رتبه سوم به فیلم «صحنه» تعلق گرفت که با فروش ۱۴.۸ میلیون دلاری، مجموع فروش خود را به ۲۴.۴ میلیون دلار رساند. این اثر به نویسندگی و کارگردانی چن پی‌سی در دوران جمهوری چین می‌گذرد و بر یک گروه اپرای پکن تمرکز دارد که با سختی‌های شخصی، فشار مخاطبان و آشفتگی سیاسی روبه‌رو هستند. از جمله بازیگران می‌توان به چن پی‌سی، هو شی‌تینگ، هوانگ بو، جیانگ وو و یین ژنگ اشاره کرد.

در رتبه چهارم، انیمیشن فانتزی «افسانه هی ۲» با فروش ۱۰.۵ میلیون دلار قرار گرفت و به مجموع فروش ۳۳.۹ میلیون دلاری دست یافت. این دنباله که توسط MTJJ (ژانگ پینگ) و گو جی کارگردانی شده، داستان روح گربه‌ای به نام لو شیاوهه را ادامه می‌دهد که پس از زندگی دو ساله در میان انسان‌ها، برای محافظت از صلح شکننده بین ارواح و انسان‌ها دوباره وارد میدان می‌شود.

در نهایت، در رتبه پنجم، فیلم «چهار شگفت‌انگیز: گام‌های نخست» از کمپانی دیزنی با فروش ابتدایی ۴.۳ میلیون دلار جای گرفت.

مجموع فروش آخر هفته در چین به ۱۰۸.۲ میلیون دلار رسید. بدین ترتیب، مجموع فروش سال ۲۰۲۵ تاکنون به ۴.۵۲ میلیارد دلار رسیده که نسبت به بازه مشابه در سال ۲۰۲۴ رشدی ۱۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: variety


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image