جستجو در سایت

1404/06/11 11:34

«آرواره‌ها»ی اسپیلبرگ سه اکران تازه را در گیشه شکست داد

«آرواره‌ها»ی اسپیلبرگ سه اکران تازه را در گیشه شکست داد
با وجود اکران سه فیلم تازه در تعطیلات روز کارگر، کلاسیک پنجاه‌ساله «آرواره‌ها» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ توانست با فروش ۹/۸ میلیون دلاری جایگاه دوم جدول را از آن خود کند؛ موفقیتی که بار دیگر قدرت ماندگار این بلاکباستر تاریخی را در برابر آثار جدید هالیوود نشان داد.
به گزارش سلام سینما

با وجود ورود سه فیلم تازه به سینماهای آمریکا در تعطیلات طولانی «روز کارگر»، کلاسیک استیون اسپیلبرگ یعنی «آرواره‌ها» (Jaws) همچنان پرفروش‌تر ظاهر شد. این فیلم که به مناسبت پنجاهمین سالگرد اکران توسط یونیورسال پیکچرز دوباره به نمایش درآمده، توانست جایگاه دوم جدول فروش را به دست آورد و بار دیگر محبوبیت ماندگار خود را نشان دهد.

«آرواره‌ها» طی چهار روز تعطیلات حدود ۹/۸ میلیون دلار فروش داشت (۸/۱ میلیون دلار از جمعه تا یکشنبه) و پس از «Weapons» با ۱۲/۴ میلیون دلار در جایگاه دوم ایستاد. این در حالی است که هیچ‌یک از تازه‌واردها نتوانستند به فروش فیلم اسپیلبرگ نزدیک شوند.

سه فیلم تازه؛ فروش متوسط و دور از انتظار

فیلم جنایی «Caught Stealing» با بازی آستین باتلر ۹/۵ میلیون دلار، کمدی رمانتیک سیاه «The Roses» از کمپانی فوکوس فیچرز با بازی بندیکت کامبربچ و الیویا کولمن ۸ میلیون دلار، و بازسازی «The Toxic Avenger» به کارگردانی میکون بلر تنها ۲/۲ میلیون دلار فروش داشتند. هرچند این آثار هر یک مخاطبان متفاوتی را هدف گرفته بودند، اما هیچ‌کدام موفق به جذب گسترده تماشاگران نشدند.

به این ترتیب، تماشاگران ترجیح دادند دوباره سراغ تجربه آشنای «آرواره‌ها» بروند. فروش جهانی این فیلم حالا از مرز ۴۹۱ میلیون دلار گذشته است. این اثر که در دهه ۷۰ میلادی «بلوکباستر تابستانی» را به شکل امروزی‌اش خلق کرد، نیم قرن بعد همچنان توانست تابستان را با قدرت به پایان برساند.

پایان تابستانی سرد برای گیشه

تعطیلات روز کارگر در آمریکا معمولاً پایان فصل تابستان را برای هالیوود رقم می‌زند، اما امسال این آخر هفته یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را ثبت کرد. با وجود امیدهای سینماداران، مجموع فروش تابستان ۲۰۲۵ حتی به ۴ میلیارد دلار هم نرسید.

فیلم‌هایی مانند «Caught Stealing» با کارگردانی دارن آرونوفسکی یا «The Roses» با نقدهای مثبت، در گذشته می‌توانستند در چنین شرایطی فروش چشمگیری داشته باشند، اما امروز تماشاگران بیشتر ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و فیلم‌ها را در سرویس‌های استریم ببینند.

«The Toxic Avenger» هم که دو سال پس از نمایش در جشنواره فنتستیک‌فست به اکران رسید، با وجود کمپین تبلیغاتی گسترده و بازیگران مطرح، نتوانست نظر مخاطبان را جلب کند.

آینده‌ای نامعلوم برای پاییز هالیوود

این آمار نشان می‌دهد که عادت‌های مخاطبان پس از همه‌گیری کرونا تغییر اساسی کرده است. گرچه تماشای فیلمی نوستالژیک مانند «آرواره‌ها» روی پرده همچنان جذاب است، اما فیلم‌های تازه نمی‌توانند به راحتی همان کشش را ایجاد کنند.

اکنون چشم امید استودیوها به فصل پاییز دوخته شده است؛ جایی که آثاری چون «The Conjuring: Last Rites»، «Downton Abbey: The Grand Finale»، اقتباس «The Long Walk» از استفن کینگ و فیلم‌های اورجینال مانند «HIM» و «A Big Bold Beautiful Journey» به میدان خواهند آمد. موفقیت یا شکست این آثار می‌تواند مسیر آینده گیشه را تعیین کند.

منبع: slashfilm


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image