جستجو در سایت

1404/04/29 14:45

داریوش خنجی درباره تجربه جالب فیلم‌برداری در فیلم وسترن کمدی تاریک Eddington می‌گوید

داریوش خنجی درباره تجربه جالب فیلم‌برداری در فیلم وسترن کمدی تاریک Eddington می‌گوید
داریوش خنجی، فیلم‌بردار سرشناس سینما، در گفت‌وگویی با لس‌آنجلس تایمز درباره سبک بصری فیلم «ادینگتون» به کارگردانی آری آستر سخن گفت؛ فیلمی که با ترکیب فضای وسترن، روان‌شناسی اروپایی و طنز تاریک، تجربه‌ای متفاوت از همکاری این دو هنرمند رقم زده است.
به گزارش سلام سینما

در فیلم جدید آری آستر به نام «ادینگتون»، داستان تقابل میان شهردار یک شهر کوچک (با بازی پدرو پاسکال) و کلانتر محلی (خواکین فینیکس) در دوران همه‌گیری کرونا روایت می‌شود. داریوش خنجی، فیلم‌بردار مطرح این اثر، درباره نگاه بصری‌اش به پروژه گفت که فیلم را به‌عنوان یک «وسترن مدرن» تصور کرده، درحالی‌که آری استر آن را «تریلر روان‌شناختی اروپایی در سرزمین آمریکا» خوانده بود.

خنجی در توصیف فضای بصری فیلم گفت: "می‌خواستیم صحنه‌های بیرونی به‌شدت روشن و زننده باشد، به‌طوری‌که نور آن‌قدر زیاد باشد که رنگ و کنتراست را از بین ببرد. ولی باز هم انگار هیچ‌وقت نور کافی نیست."

این فیلم نخستین همکاری داریوش خنجی و آری استر است، گرچه هر دو به دلیل علاقه به روایت‌های تاریک، زبان مشترکی پیدا کرده‌اند. خنجی درباره سبک فیلم‌برداری‌اش گفت: "باور دارم سینما فقط تکنیک نیست. بلکه حس‌کردن دنیای اطراف بازیگر و تبدیل‌شدن به آن‌هاست. همیشه مهم است که چیزی جلوی نگاه بازیگر را نگیرد تا بتواند صحنه را حس کند."

استر نیز درباره تأثیر خنجی بر دیدگاهش گفت: "ما هر دو از حرکات بی‌دلیل دوربین بیزاریم. ولی چیزهایی هست که قبلاً اذیتم نمی‌کرد و حالا به‌خاطر داریوش اذیتم می‌کند، مثلاً کات کردن پای بازیگر از درون قاب."

فیلم «ادینگتون» با نگاهی متفاوت به ژانر وسترن و نورپردازی خاص دارویش خنجی، قرار است تجربه‌ای بصری و روایی منحصربه‌فرد باشد.


اخبار مرتبط
ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image