چرا لیلو و استیچ و ماینکرفت بازار را قبضه کردند؟

با فروش پرقدرت در تعطیلات چهارم ژوئیه، نسخه لایو-اکشن «لیلو و استیچ» محصول دیزنی اکنون موفقترین فیلم آمریکایی سال ۲۰۲۵ در گیشه جهانی است و از «فیلم ماینکرفت» پیشی گرفته. هرچند انیمیشن چینی «Ne-Zha 2» با بیش از ۲ میلیارد دلار فروش جهانی در صدر باقی مانده، اما در میان تولیدات هالیوودی، دیزنی حالا پیشتاز است.
فیلم «Jurassic World: Rebirth» نیز افتتاحیهای پرهیاهو با ۳۲۲ میلیون دلار فروش جهانی داشت، اما «لیلو و استیچ» همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه میدهد؛ این فیلم در هفته هفتم خود ۱۳.۷ میلیون دلار دیگر به فروشش اضافه کرد و حالا با مجموع فروش ۹۷۲.۷ میلیون دلار در آستانه عبور از مرز یک میلیارد دلار قرار دارد.
بیشتر بخوانید:
تصمیم جنجالی کارگردان "ماینکرفت" برای فیلمش
«جنگ ستارگان» الهامبخش فیلم موفق «ماینکرفت» شد
نکته جالب اینکه هر دو فیلم پرفروش امسال یعنی «لیلو و استیچ» و «ماینکرفت» در ردهبندی سنی PG قرار دارند. این در شرایطی است که فیلمهایی مثل «Sinners» با درجه R نیز موفقیتهایی داشتهاند، اما آمارها نشان میدهند که آثار خانوادگی محبوبترین ژانر حال حاضر سینما هستند.
از دیگر فیلمهای موفق PG میتوان به «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» (۵۱۶.۹ میلیون دلار) اشاره کرد که بهزودی از «ماموریت غیرممکن: حسابرسی نهایی» با فروش ۵۷۶.۱ میلیون دلار پیشی خواهد گرفت.
هرچند برخی آثار PG مانند «Elio» از پیکسار شکست خوردند، اما موفقیتهایی مانند «Inside Out 2» (۱.۶۹ میلیارد دلار)، «Moana 2»، «Despicable Me 4» و «Mufasa: The Lion King» نشان میدهد که خانوادهها بار دیگر به سینماها بازگشتهاند.
تحلیلگران معتقدند که برگ برنده این فیلمها، ترکیب محتوای خانوادگی با حس نوستالژی نسلهای جدید است. نسلی که با «ماینکرفت» و «لیلو و استیچ» بزرگ شدهاند، حالا با فرزندانشان به تماشای نسخههای جدید آنها میروند — و این دقیقاً همان موجی است که هالیوود باید روی آن سرمایهگذاری کند.
فیلم «لیلو و استیچ» اکنون در سینماها در حال اکران است.
منبع: slashfilm