راز پشت پرده بیوه سیاه: بازیگر نقش منفی از مارول دلخور شد

مارول استودیوها در هالیوود شهرت خاصی دارند. این استودیو عمدتاً به عنوان مقصد فیلمهای موفق تحت مدیریت کوین فیج شناخته میشود و برخلاف استودیوهای معمول، کارگردانها لزوماً فرمانده نهایی نیستند و فیلمها اغلب در طول تولید بازسازی و تغییر میکنند. نمونه آن «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» به کارگردانی سم ریمی است که قبل از موفقیت بزرگ، بازفیلمبرداریهای گستردهای داشت.
با این حال، ری وینستون، بازیگر نقش منفی در «بیوه سیاه» (Dreykov)، تجربه خوشایندی از این روند نداشت. وینستون در جشنواره فیلم سارایوو که جایزه افتخاری قلب سارایوو را دریافت کرد، درباره حضورش در دنیای سینمایی مارول صحبت کرد. او در ابتدا از همکاری با کارگردان کیت شورتلند بر روی فیلم مستقل ناتاشا رومانوف (با بازی اسکارلت جوهانسون) لذت برده بود:«با کارگردان فوقالعادهای، کیت شورتلند، همکاری کردم و درباره شخصیتم صحبت کردیم. او مثل یک پدوفیل بود که دختران را به بیوه سیاه تبدیل میکرد. در صحنهها مورد تشویق قرار میگرفتیم. احتمالاً بهترین کاری بود که در مدت طولانی انجام دادم.»
اما شرایط با آغاز بازفیلمبرداریها تغییر کرد. وینستون از ابتدا پیشنهاد کرد نقشش بازسازی شود:«بعد از پایان کار، تماس گرفتم و گفتند نیاز به بازفیلمبرداری داریم. پرسیدم چند صحنه؟ کیت گفت: «همهشان». گفتم بهتر است نقش را جایگزین کنند، اما قرارداد داشتم، بنابراین مجبور شدم برگردم. دوباره موهایم را درست کردند، لباس را پوشاندم، اما نتوانستم بازی کنم. قبلاً این کار را انجام داده بودم و گفتم: «الان دیگر انجام نمیدهم. همانطور که هست، باقی میماند.»»
وینستون تجربه خود را «رد شدن» توصیف کرد و گفت:«هیچ چیزی بدتر از این نیست که کاری انجام دهی، رهایش کنی و بعد گفته شود درست نیست.»
این اولین بار نیست که وینستون درباره تجربهاش در «بیوه سیاه» صحبت میکند. او پیشتر در سال ۲۰۲۴ فرآیند بازفیلمبرداری با مارول را «تخریبکننده روح» توصیف کرده بود.
فیلم «بیوه سیاه» از نظر مارول استودیوها نیز موفقیت کامل نبود و حتی به دلیل انتشار همزمان در سینما و سرویس VOD، منجر به شکایت جوهانسون شد که توان فروش گیشه را محدود کرد. وینستون همچنین درباره تمرکز هالیوود بر فیلمهای بزرگ و تأثیر مارول بر آن اظهار تأسف کرد:
«همه چیز درباره فروش بلیت است. میبینیم که هالیوود چه میکند با مارول و این مسائل... فضای لازم برای فیلمهای فرهنگی وجود دارد که بهترین نقشها را برای بازیگران دارند و بازیگری واقعی را نشان میدهند. حالا این کار سختتر شده است؛ اگر در شبکههای اجتماعی فعال نباشید، ممکن است حتی برای فیلمی در نظر گرفته نشوید چون میخواهند یک پایگاه طرفدار همراه داشته باشید.»
در حالی که فیلمهای ابرقهرمانی در گیشه با چالش روبهرو هستند، به نظر میرسد دوران سلطه مطلق آنها در حال پایان است و ممکن است جریان به سمت فیلمهای «فرهنگی» بازگردد، همانطور که وینستون اشاره کرد.
منبع: slashfilm