یک کمدی معتدل و واقع گرایانه

ترجمه اختصاصی سلام سینما
در ابتدا «ببخشید مزاحم شما شدم» در وهله ی اول یک کمدی معتدل و واقع گرایانه در روزهای دهه 90 میلادی است که پس از آن تبدیل به یک فیلم سورئال علمی تخیلی و تا حدودی اکشن می شود. در ظاهر فیلم داستان زندگی «کاسیوس کش گرین»(لاکیت استنفیلد» را روایت می کند. او یک آدم فیلسوف مآب است در پارکینگ خانه عمویش زندگی می کند و اجاره خانه اش 4 ماه عقب افتاده است. او نگران نامزد هنرمند(تسا تامپسون) است که به فلسفه ی وجود اهمیت و می دهد و تمام کارهای او برایش مهم است. این شرایط ذهنی او وقتی بدتر می شود که او برای حل مشکلات اقتصادی اش به سراغ شغل بازاریابی تلفنی می رود.
یکی از اولین نشانه های «ببخشید مزاحم شما شدم» در جهت نشان دادن تفاوت هایش جایی است که «کش» اولین تماس خود را برقرار می کند. او بصورت جادوگونه ای تعدادی میز و چند دست وسیله ی دیگر را به یک مشتری می فروشد. تقریبا تمام جوک ها و شوخی های این فیلم خلاقانه و غیرقابل انتظار است.(یکی از زن هایی که کش به او تلفن می زند ، دارای همسری با سرطان درجه 4 است.)
از اینجا به بعد همه چیز عجیب و دیوانه وار می شود. یکی از همکارهای او(دنی گلاور) توصیه ای به او می کند و می گوید که کلید موفقیت در بازاریابی تلفنی ، استفاده کردن از «صدای سفید» است. یعنی جوری باید صحبت کنی که انگار هیچ چیزی در دنیا برایت اهمیتی ندارد. خیلی زود کش با صدایی مانند صدای «دیوید کراس» در فیلم «پیشرفت زندانی» صحبت می کند. این توانایی او باعث پیشرفت او در شغلش می شود و خیلی زود به درجه ی «پاور کالر» می رسد که اکثر کسانی که با آنها تماس می گیرد ، ورزشکاران معروف هستند.تا اینجا بنظر می رسد که بجای دایره المعارف ها ، این کش است که در حال رساندن نیروی کار سیاه پوست به شرکت های بزرگ است. می توان گفت این یک راه هوشمندانه برای این فیلم است تا مسابقه ی بین شرکت های بزرگ را نشان دهد.
اگر بیشتر راجع به فیلم صحبت کنیم ، می تواند لذت بردن از شادی و بامزگی فراوان و غیر قابل پیش بینی آن را به خطر بیاندازد. این فیلم توانسته با حفظ قهرمان اصلی فیلم، این موضوع را بهخوبی نمایش دهد و بیشتر این موفقیت به خاطر بازی عالی استنفیلد است. او با انرژی و جذابیت و درعین حال بازی راحت و آرام خود توانسته شخصیت کش را بهخوبی به تصویر بکشد. او با بازی عالی خود، تأکید خاصی بر جنبه انسانی داستان دارد. فیلمنامه جالب و هیجانانگیز رایلی بیننده را در لحظه نگه میدارد. او توانسته ایدههای عالی خود را به کمک فیلمبرداری عالی «داگ امت» و رنگهای زنده طراحی صحنه «جیسون کیسواردی» و موسیقیهای جالب آن، اجرا کند و پیام اصلی فیلم را به مخاطب برساند.
منبع : Observer
مترجم : وحید فیض خواه