۵ راز موفقیت باورنکردنی Jurassic World Rebirth در باکس آفیس ۲۰۲۵

طی تعطیلات طولانی چهارم جولای، کمپانی یونیورسال بار دیگر نشان داد که فرنچایز «Jurassic Park» / «Jurassic World» یکی از بزرگترین و پایدارترین برندهای گیشه سینما است. هفتمین قسمت از این مجموعه، «Jurassic World Rebirth» به کارگردانی گرت ادواردز، توانست در اولین پنج روز نمایش، ۱۴۷.۳ میلیون دلار در بازار داخلی و ۱۷۴.۷ میلیون دلار در بازار بینالمللی فروش داشته باشد که در مجموع ۳۲۲ میلیون دلار را رقم میزند.
این افتتاحیه یکی از بزرگترین افتتاحیههای هالیوود در سال ۲۰۲۵ محسوب میشود و حتی فراتر از پیشبینیهای اولیه عمل کرده است. «Rebirth» رکورد بزرگترین افتتاحیه در تعطیلات چهارم جولای را به خود اختصاص داد و توانست از فیلم «Minions: The Rise of Gru» (۲۰۲۲) پیشی بگیرد.
بیشتر بخوانید:
رکوردشکنی ستاره دنیای ژوراسیک: اسکارلت جوهانسون پرفروشترین بازیگر نقش اول تاریخ سینما شد
رکوردشکنی خیرهکننده دنیای ژوراسیک: تولد دوباره در گیشه
دلیل اول موفقیت این فیلم، بازگشت موفق پس از نقدهای ضعیف «Jurassic World Dominion» است. «Rebirth» با نمرات متوسط اما مثبتتر از سوی منتقدان و بهویژه مخاطبان روبهرو شد و توانست اعتماد طرفداران را بازگرداند.
دومین عامل، انتخاب زمان اکران در تعطیلات طولانی چهارم جولای بود که باعث شد فیلم با کمترین رقابت روبرو شود و فرصت خوبی برای جذب مخاطبان داشته باشد. در این بازه، هیچ فیلم بزرگ دیگری تهدیدی برای «Rebirth» نبود.
سوم، محبوبیت جهانی این فرنچایز است. «Jurassic World» همیشه در بازارهای بینالمللی عملکرد عالی داشته و این بار هم «Rebirth» در چین به تنهایی ۴۱.۵ میلیون دلار فروخت که رقم قابل توجهی است.
چهارمین نکته، حضور بازیگران مطرحی مثل اسکارلت جوهانسون و ماهرشالا علی است که علاوه بر جذابیت داستان، انگیزه تماشاگران را برای خرید بلیت افزایش دادند.
و در نهایت، عشق مخاطبان عمومی به دایناسورها و این مجموعه باعث شده مردم، حتی با وجود نقدهای نه چندان مثبت، به سالنهای سینما بیایند و از این فیلم لذت ببرند. استقبال در نمایشهای ویژه IMAX و Dolby Cinema نیز نشاندهنده جایگاه ویژه این فیلم نزد تماشاگران است.
«Jurassic World Rebirth» هماکنون در سینماها اکران است و به نظر میرسد که آینده روشنی در گیشه برای این مجموعه در انتظار است.
منبع: slashfilm