جستجو در سایت

1404/01/21 12:00

فیلم سینمایی کفن‌ها از دید منتفدین | نمرات و نقدها

فیلم سینمایی کفن‌ها از دید منتفدین | نمرات و نقدها
کفن‌ها، جدیدترین فیلم ساخته دیوید کراننبرگ است، که توانسته نمرات متوسطی را از منتقدان دریافت کند.
به گزارش سلام سینما

فیلم کفن‌ها اثری در ژانر وحشت بدنی و درام به کارگردانی دیوید کراننبرگ است که در سال ۲۰۲۴ تولید شده و قرار است در سال جاری میلادی به روی پرده سینماها بیاید. این فیلم داستان یک فردی خلاق به نام کارش را روایت می‌کند که دستگاهی به نام GraveTech را اختراع می‌کند؛ فناوری‌ای انقلابی و بحث‌برانگیز که به افراد زنده امکان می‌دهد تا فرآیند تجزیه عزیزان درگذشته‌شان را در کفن‌هایشان مشاهده کنند. یک شب، چندین قبر، از جمله قبر همسر کارش، مورد بی‌حرمتی قرار می‌گیرند و او تصمیم می‌گیرد عاملان این کار را پیدا کند. ​

منتقدان بر این باور هستند که فیلم سینمایی کفن‌ها با تأملی بر عشق نهفته در دلِ فقدان، اثری شخصی و منحصر‌به‌فرد از کارگردان دیوید کراننبرگ است که به واکاوی اندوه می‌پردازد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۵۳ نقد برای فیلم سینمایی کفن‌ها منتشر شده که امتیاز ۷۲ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۹ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۲۰ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان درباره این فیلم را مشاهده می‌کنید.

راتن تومیتوز | ۵۳ نقد – امتیاز ۷۲ درصد
متاکریتیک | ۲۰ نقد – امتیاز ۵۹ از صد


«۹۱/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

این فیلم آنقدر طعنه‌آمیز، غیراحساسی و بی‌روح به نظر می‌رسد که انگار فیلم دچار جمود نعشی شده است، گویی که تصاویر در مسیر کوتاه خود از پروژکتور به پرده سینما جان داده‌اند.

«۸۰/۱۰۰ TheWrap | منتقد: استیو پوند»

فیلم سینمایی The Shrouds اثری هوشیار، جدی و عمیقا غمگین است و در مسیری گام بر می‌دارد که خسارات سنگینی به همراه دارد.

«۸۰/۱۰۰ IGN | منتقد: سیدهانت ادلاکها»

شاید در ابتدا نشود با فیلم کفن‌ها ارتباط گرفت اما این اثر همانند سرطان در قلب و ذهن مخاطب رشد می‌کند. اگر بگذارید به اندازه کافی بماند، همانند کامل‌ترین، مطمئن‌ترین و بهترین اثر دیوید کراننبرگ به نظر خواهد رسید.

«۷۰/۱۰۰ Collider | منتقد: چیس هاچینسون»

این اثر سینمایی فاقد آن درخشش فیلم‌های قبلی وی است اما بی‎‌جان بودن همه چیز نکته اصلی‌ای است که فیلمساز قصد ارائه کردن دارد. این فیلم درباره ادامه دادن به زندگی، آن هم در زمانی است که هیچ چیز معنایی ندارد.

«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: پاتریس ویترسپون»

این اثر سینمایی دیوید کراننبرگ الهام آشکاری از مرگ همسرش کارولین بر اساس سرطان است و اثری ترسناک در مورد غم و اندوه است که شبیه به هیچ کدام از آثار قبلی او نیست.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

این فیلمی است که با اعتقاد مطلق و جدیت چشمگیر روایت می‌شود اما طنز کمتری از آنچه دارد که معمولا دیوید کراننبرگ ارائه می‌دهد.

«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: لزلی فلپرین»

این اثر سینمایی درباره مرگ و فناوری ممکن است برای طرفداران سرسخت دیوید کراننبرگ اثری درخشان باشد اما برای دیگر بینندگان ممکن است اثری بیهوده و ناآماده به نظر برسد.

«۴۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

همانطور که فیلم The Shrouds ادامه پیدا می‌کند،‌ جدی‌تر و دیوانه‌کننده‌تر می‎‌شود. دیوید کراننبرگ فکر می‌کند که فیلم‌هایی می‌سازد که شبیه به رویاهای طولانی برای تماشگران است. با این تفاوت که وقتی رویا می‌بینید، آنچه اتفاق می‌افتد را باور می‌کنید.


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image