جستجو در سایت

1404/06/05 21:07

دانیل بلومبرگ درباره ساخت موسیقی متن Below The Clouds برای جشنواره ونیز توضیح می‌دهد

دانیل بلومبرگ درباره ساخت موسیقی متن Below The Clouds برای جشنواره ونیز توضیح می‌دهد
دانیل بلومبرگ، برنده اسکار بهترین موسیقی متن برای (The Brutalist)، امسال با دو فیلم رقابتی به جشنواره ونیز می‌رود: مستند جدید جیانفرانکو روزی، (Below The Clouds)، و همکاری مجدد با مونا فاستولد و بردی کوربت در (The Testament of Ann Lee).
به گزارش سلام سینما

دانیل بلومبرگ، آهنگساز بریتانیایی، برای ساخت موسیقی متن فیلم «بروتالیست» (The Brutalist) برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن اورجینال در سال ۲۰۲۵ شد.

 این فیلم به کارگردانی بری کوربت، داستان لَسْلُو تِوْت، معمار مجار-یهودی و بازمانده هولوکاست را روایت می‌کند که پس از مهاجرت به آمریکا در تلاش است تا هویت هنری خود را در دنیای مدرن حفظ کند.

 بلومبرگ با ترکیب سازهای برنجی، پیانو، ساکسیفون و ضرب‌آهنگ‌های تیز، موسیقی‌ای خلق کرد که تنش‌های درونی شخصیت اصلی را به‌خوبی منتقل می‌کند. 

این اثر با استفاده از ضبط‌های زنده در مکان‌های مختلفی مانند لندن، بوداپست، نیویورک، برلین، پاریس و حتی یک معدن مرمر در ایتالیا، به‌صورت نوارمادی ضبط شد و با همکاری نوازندگانی چون جان تیلبری، آکسل دورنر و ایوان پارکر، به‌صورت جهانی تولید شد. 

بلومبرگ پیش از این برای ساخت موسیقی فیلم (The World to Come) در سال ۲۰۲۰ نیز شناخته شده بود. 

اکنون وی با دو اثر دیگر بازگشته: (Below The Clouds) به کارگردانی جیانفرانکو روزی و (The Testament of Ann Lee) به کارگردانی مونا فاستولد و نویسندگی بردی کوربت. 

جیانفرانکو روزی، کارگردان برجسته ایتالیایی و خالق فیلم‌هایی مانند (Fire At Sea) و (Sacro GRA)، در (Below The Clouds) به ناپل و حومه‌های آن می‌پردازد؛ منطقه‌ای که ساکنانش برای نزدیک به سه هزار سال در کنار آتش‌فشان وزوو زندگی کرده‌اند و چالش‌های مدرن آن‌ها با گذشته‌ای پیچیده شکل گرفته است.

دانیل بلومبرگ موسیقی متن فیلم را با همکاری نزدیک تیم جیانفرانکو روزی تولید کرده و بخشی از آن را زیر آب در محل فیلم‌برداری در ایتالیا ضبط کرده است. او توضیح داد:

"برای من مهم بود که موسیقی در همان منظره‌ای زمینی و آبی تولید شود که جیانفرانکو روزی طی سه سال گذشته روی آن کار کرده است؛ جایی که می‌توان هوای آتش‌فشانی، صدای امواج و حباب‌های آب را در کنار نفس‌های ساکسیفون جان بوچر و سیمور رایت شنید؛ همه‌چیز پژواکی از زمان معلق است."

جیانفرانکو روزی نیز درباره همکاری با بلومبرگ گفت:

"دانیل را بیش از ۱۴ سال است که می‌شناسم و عاشق موسیقی تجربی او هستم. وقتی به موسیقی صحنه پایانی فکر کردم، تنها او به ذهنم رسید. نیاز من، صرفاً یک موسیقی متن نبود، بلکه خلق یک چشم‌انداز صوتی می‌خواستم که لحظاتی از فیلم را در فضایی معلق قرار دهد."

این فیلم توسط شرکت ۲۱Uno Film روزی و با همکاری Stemal Entertainment و RAI Cinema تولید شده و فروش بین‌المللی آن بر عهده The Match Factory است.


ارسال دیدگاه
captcha image: enter the code displayed in the image