ادامه صدرنشینی چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم در گیشه

یک نوجوان شیفته موجودات فضایی و یک ارتش از مردگان متحرک، در گیشه حریف اژدهای آتشین نشدند!
بازسازی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» محصول یونیورسال، با وجود حضور دو تازهوارد یعنی فیلم زامبی «28 سال بعد» محصول سونی و انیمیشن بینکهکشانی «الیو» محصول دیزنی و پیکسار، در صدر جدول فروش آمریکای شمالی باقی ماند.
«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در دومین آخر هفته اکران 37 میلیون دلار فروخت که سقوطی 56 درصدی نسبت به هفته قبل و افتتاحیه 83 میلیون دلاری این فیلم محسوب میشد اما برای حفظ آن در صدر جدول فروش هفتگی کافی بود. تاکنون مجموع فروش «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در آمریکا به 160.4 و در سطح جهان به 358 میلیون دلار رسیده است.
فیلم ترسناک «28 سال بعد» با 30 میلیون دلار فروش در اولین هفته اکران رتبه دوم جدول فروش را به دست آورد. این آمار فروش دقیقا مطابق با انتظارات اولیه بود. «28 سال بعد» در خارج از کشور هم همین میزان فروخت و جمع فروش اولیه جهانی خود را به 60 میلیون دلار رساند. این بهترین افتتاحیه در میان این مجموعه از فیلمهای مربوط به زامبیها است. «28 روز بعد» در سال 2002 با 10 میلیون دلار شروع کرده بود و افتتاحیه «28 هفته بعد» در سال 2007 به 9.8 میلیون دلار رسید.
«28 سال بعد» با بودجهای 60 میلیون دلاری ساخته شده و برای تبدیلشدن به پرفروشترین قسمت این مجموعه (که در حال حاضر «28 روز بعد» با 75 میلیون دلار فروش جهانی است) کار سختی در پیش ندارد. اما کمپانی سونی جاهطلبیهای تجاری بیشتری برای این فیلم دارد که حول محور یک ویروس مسری میچرخد. «28 سال بعد» قرار است آغازگر یک سهگانه جدید زامبیمحور باشد که توسط سازندگان «28 روز بعد» یعنی دنی بویل و نویسنده الکس گارلند رهبری میشود.
انیمیشن «الیو»، محصول جدید کمپانی پیکسار، دیگر تازهوارد اکران سینمایی بود که با 21 میلیون دلار در جایگاه سوم فروش قرار گرفت و بدترین شروع تاریخ مدرن کمپانی پیکسار را رقم زد.
بیشتر بخوانید:
بدترین شروع تاریخ پیکسار در گیشه
یکی دیگر از فیلمهای قابل توجه این هفتهها، درام کمدی رمانتیک «ماتریالیستها» محصول کمپانی A24 است که در دومین آخر هفته اکران با 48 درصد کاهش فروش نسبت به هفته اول، 5.8 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش آن به 24 میلیون دلار (رقمی امیدوارکننده برای این فیلم جمعوجور) برسد.
بالاتر از «ماتریالیستها» در جدول فروش، «لیلو و استیچ» از دیزنی با 9.5 میلیون دلار و «ماموریت: غیرممکن - حساب نهایی» با 6.55 میلیون دلار قرار دارند.
«لیلو و استیچ» با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری، ۳۸۶ میلیون دلار در داخل آمریکا و ۹۱۰ میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است. «حساب نهایی»، هشتمین قسمت از مجموعه فیلمهای اکشن طولانی تام کروز، ۱۷۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. با این حال، «ماموریت غیرممکن 8» با هزینه سرسامآور ۴۰۰ میلیون دلار ساخته شده است و از آنجایی که صاحبان سینماها میتوانند نیمی از فروش بلیط را برای خود نگه دارند، این فیلم اکشن ماجراجویانه قدرت لازم برای خروج از وضعیت قرمز در طول اکران سینمایی خود را نخواهد داشت.
مقایسه کلی گیشه با همین آخر هفته در سال ۲۰۲۴ دشوار است، زیرا سال گذشته در این مقطع «درون و بیرون ۲» فروش فوقالعاده خود را با ۱۵۴ میلیون دلار آغاز کرده بود. پیش از این آخر هفته، درآمدها ۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته بود، اما طبق گزارش کاماسکور، این مازاد به ۱۸ درصد کاهش یافته است. همه چیز به فیلمهای آینده مانند درام مسابقهای «فرمول ۱» برد پیت، «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» یونیورسال، حماسه «سوپرمن» برادران وارنر و دیسی و ماجراجویی مارول دیزنی «چهار شگفتانگیز: اولین قدمها» بستگی دارد تا گیشه تابستانی را تقویت کنند.
منبع: ورایتی