صدرنشینی «لیلو و استیچ» در باکسآفیس چین

نسخه لایو اکشن انیمیشن محبوب «لیلو و استیج» از کمپانی دیزنی، در تعطیلات آخر هفته ۲۳ تا ۲۵ مه، با فروش ۶۲.۳ میلیون یوان (معادل ۸.۷ میلیون دلار) در صدر جدول باکسآفیس چین قرار گرفت. این اطلاعات توسط شرکت آمارگیری Artisan Gateway منتشر شده است.
این فیلم خانوادگی در میان مجموعهای از آثار کمفروغ، موفقترین عملکرد را از آن خود کرد و بهعنوان یکی از معدود موفقیتهای هالیوودی در بازاری که طی سال جاری عمدتاً در اختیار تولیدات داخلی بوده، مطرح شد.
پس از سه هفته صدرنشینی، فیلم چینی «ملکه دامپلینگ» (The Dumpling Queen) به جایگاه دوم سقوط کرد و در این هفته ۳ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم زندگینامهای با بازی ما لی و کارگردانی اندرو لاو، تاکنون به فروشی معادل ۵۳.۵ میلیون دلار دست یافته و با وجود افت جایگاه، همچنان فروش پایداری دارد.
در جایگاه سوم، فیلم دلهرهآور «بازی طلایی» (A Gilded Game) با فروش ۲.۵ میلیون دلار باقی ماند. این فیلم محصول Universe Entertainment که اندی لاو و نینی را در نقشهای اصلی دارد، با داستانی پیرامون جاهطلبی و فساد در دنیای سرمایهداری، تاکنون ۳۸.۵ میلیون دلار درآمد داشته است.
فیلم کمدی «درِ باز» (The Open Door) محصول Wanda Pictures نیز با فروش یک میلیون دلاری در رتبه چهارم قرار گرفت و مجموع فروش خود را به ۱۸.۲ میلیون دلار رساند.
در جایگاه پنجم، انیمیشن موفق «نژا ۲» (Ne Zha 2) با فروش ۹۰۰ هزار دلاری در هفته هفدهم اکران خود همچنان جزو پنج فیلم پرفروش هفته باقی مانده است. این اثر از کمپانی Cococartoon تاکنون به درآمد خارقالعاده ۲.۱۴ میلیارد دلار رسیده و با اختلاف بسیار زیاد، پرفروشترین فیلم سال ۲۰۲۵ چین محسوب میشود.
فروش کلی باکسآفیس در این آخر هفته ۲۰.۴ میلیون دلار گزارش شده که نسبت به هفته قبل کاهش یافته است. با این حال، مجموع فروش سالانه سینمای چین تا کنون به ۳.۷۶ میلیارد دلار رسیده که نسبت به بازه مشابه در سال ۲۰۲۴، رشد ۲۶.۸ درصدی را نشان میدهد. با توجه به حضور چند عنوان مطرح داخلی و بینالمللی در برنامه اکران ماه ژوئن، پیشبینی میشود بازار سینماهای چین در آستانه تابستان رونق بیشتری بگیرد.
منبع: variety