ورود رسمی برند پرادا به دنیای سینما

برند لوکس ایتالیایی پرادا با راهاندازی «صندوق فیلم بنیاد پرادا» (Fondazione Prada Film Fund) به دنیای تولید آثار سینمایی مستقل وارد شد. این صندوق جدید با بودجه اولیه ۱.۵ میلیون یورو (معادل ۱.۶ میلیون دلار) سالانه از ۱۰ تا ۱۲ پروژه بلند سینمایی بدون محدودیت جغرافیایی یا ژانری حمایت خواهد کرد.
مدیریت این صندوق به عهده پائولو مورتی، مدیر سابق بخش «دو هفته کارگردانان» جشنواره کن، و در همکاری با برنامهریز سینما، ربکا دپاس، خواهد بود. به گفته بنیاد پرادا، این صندوق طی جشنواره فیلم ونیز با فراخوان رسمی آغاز به کار میکند.
میوچیا پرادا، مدیر گروه پرادا و مؤسس بنیاد فرهنگی پرادا، در بیانیهای اعلام کرد: «سینما برای ما آزمایشگاهی برای ایدههای نو و فضایی برای تربیت فرهنگی است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بهطور فعال در تولید آثار جدید و حمایت از سینمای مؤلف مشارکت داشته باشیم.»
مورتی در گفتوگو با Variety تأکید کرد که این صندوق قصد دارد از پروژههایی حمایت کند که به دنبال راهحلهای نوآورانه در روایت داستانی و نگاه معاصر به جهان هستند؛ آثاری که اغلب در سیستم محافظهکار صنعت سینما کمتر مورد اعتماد و سرمایهگذاری قرار میگیرند.
برخلاف مجموعه فیلمهای کوتاه «قصههای زنان میو میو» که با الهام از طراحیهای برند میو میو ساخته میشوند، پروژههای صندوق فیلم پرادا هیچ ارتباطی با برند پرادا نخواهند داشت. مورتی تأکید کرد: «از هیچکس نخواهیم خواست در فیلمها پرادا بپوشد.»
این صندوق هیچ محدودیت خلاقانهای برای فیلمسازان اعمال نمیکند و برای کارگردانان در تمامی مراحل حرفهای، از مبتدی تا باتجربه، قابل دسترسی خواهد بود. همچنین پروژههای منتخب میتوانند از برچسب تأیید بنیاد پرادا به عنوان نشان کیفیت برخوردار شوند.
بنیاد پرادا که از سال ۱۹۹۳ در زمینه هنر و فرهنگ فعال است، اخیراً میزبان نمایشگاهی از استوریبوردهای فیلمسازان مطرحی چون مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی، هایائو میازاکی، استیون اسپیلبرگ و آلفرد هیچکاک بوده است.
سینمای «گدار» وابسته به این بنیاد نیز بهتازگی میزبان برنامههایی با حضور کارگردانان برجستهای چون آلفونسو کوارون، ژاویر دولان، لوکا گوادانینو، ورنر هرتزوگ و جیا ژانکه بوده است.
منبع:variety