ماراتن بازدید سریال های نمایش خانگی در اینترنت
به گزارش سلام سینما، با پیشرفت چشمگیر شبکه نمایش خانگی طی سالهای گذشته، سریالهای این مدیا برای جذب مخاطب درگیر رقابتی سخت هستند.
به نقل از خراسان،در این سال ها پلتفرم های وی او دی چندین مرتبه، آمارهایی از میزان بیننده و مخاطب فیلم و سریال هایشان منتشر کردند، اما انتشار این آمارها به صورت موردی بوده است. بر این اساس که کدام اثر، بیشتر از همه در اینترنت جستوجو شده، شاید تا حدی بتوان به پرسش پربیننده ترین سریال پاسخ داد. اگر چه عوامل بسیاری مثل حاشیهسازیها و خبرسازیها در این جلب توجه تاثیرگذار است.
در این یادداشت آمار جست و جوی اینترنتی سریال های یک سال اخیر نمایش خانگی بررسی شده است.
بازدید سریال نمایش خانگی قورباغه در اینترنت
نقطه اوج اول این سریال، مربوط به انتشار قسمت اول تا سوم سریال «قورباغه» است که شبهاتی درباره کپی بودن این سریال از فیلم خارجی «نفرت» منتشر شد. نقطه ماکزیمم نمودار سریال هومن سیدی نیز مربوط به انتشار قسمت آخر آن است. همان طور که میبینید، «قورباغه» پرجست وجوترین سریال نمایش خانگی در یک سال اخیر بوده است.
بازدید سریال نمایش ملکه گدایان در اینترنت
شروع دوره اوج نمودار مربوط به اولین قسمت این سریال است. جایی که احتمالا برخی کاربران اینترنت، قصه «ملکه گدایان» را با «آوای باران» مقایسه کردند. ادامه این خط روند در یک سطح تقریبا ثابت، نشان دهنده درگیر کردن مخاطبان به قصه سریال است. مخاطبانی که سریال دور از حاشیه را دنبال می کردند.
بازدید سریال نمایش خانگی میخواهم زنده بمانم در اینترنت
«میخواهم زنده بمانم» اگرچه بر اساس آمار فیلیمو، در فروردین 1400 رکورد جذب مخاطب را شکسته، اما اگر به آمار گوگل ترندز نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این سریال به دور از هیاهو و جار و جنجال خاصی منتشر شده و به قسمت آخر رسیده است. تنها نقطه خبرساز شدن «میخواهم زنده بمانم» را باید جایی بدانیم که این سریال برای چند روزی توقیف و رفع توقیف شد و اتفاقا تنها جایی که جست و جوی کاربران رشد کرده به خاطر همین جار و جنجال توقیف بوده است.
بازدید سریال نمایش خانگی مردم معمولی در اینترنت
اولین سریال رامبد جوان، از همان ابتدای انتشار با واکنشهای منفی مخاطبان و منتقدان مواجه و از آن استقبال نشد. کار حتی به جایی رسید که پس از مدتی و در پاسخ به انتقادها شش قسمت ابتدایی سریال از آرشیو فیلیمو حذف شد و قسمت هفتم به عنوان اولین قسمت و با تغییرات اعمال شده منتشر شد. اصلاح محتوایی اما فایده ای نداشت و هیچ تکانی در رضایت مخاطب و جلب نظر دیگران نداد. «مردم معمولی» در نمودارهای گوگل ترندز هم مانند ضربان قلب یک مرده است؛ همان قدر بی حرکت و همان قدر خنثی! در مدت انتشار این سریال، تنها چند روزی این نمودار جان گرفته که مربوط می شود به انتشار اولین قسمت های این سریال.
بازدید سریال نمایش خانگی دراکولا در اینترنت
«دراکولا» در نمودار گوگل ترندز حسابی شکست خورده است و همان 2-3 نقطه اوج در میزان جست و جو در نمودارها، حاشیههای این سریال است. اولین نقطه اوج در میزان جست و جوهای اینترنتی مربوط به انتشار فصل اول این سریال است. جایی که مهران مدیری در نقش کامروا (یک ثروتمند پرنفوذ) در یک مهمانی برای حضار، قسمتی از یک آهنگ قدیمی را می خواند که حاشیه ساز می شود.
بازدید سریال نمایش خانگی خوب، بد، جلف: رادیواکتیو در اینترنت
نقطه ماکزیمم نمودار به انتشار قسمت اول و دوم ارتباط دارد. این بازه زمانی، مصادف بود با حواشی بگومگوی یک خبرنگار با پژمان جمشیدی در نشست خبری جشنواره فجر که در جست وجوهای سریال تازه این بازیگر نام آشنا هم تاثیرگذار بود. «خوب، بد ،جلف: رادیواکتیو» پس از این نقطه اوج، یک نمودار نزولی را تجربه کرده است.
بازدید سریال نمایش خانگی گیسو در اینترنت
شروع نقطه اوج نمودار «گیسو» به قسمت های اول این سریال بر می گردد. جایی که کاربران اینترنت از غیبت مهناز افشار، فرزاد فرزین و بهاره کیان افشار می نوشتند و به دنبال آهنگ احساسی علیرضا پوراستاد در این سریال میگشتند. «گیسو» بر خلاف کیفیت نسبتا پایین، آمار جست و جوی فراوانی داشته است.
بازدید سریال نمایش خانگی زخم کاری در اینترنت
نقطه ماکزیمم نمودار «زخم کاری» مربوط به زمان توقف پخش این سریال بود؛ زمانی که ساترا مجوز نمایش قسمت هفتم سریال را صادر نکرد. حواشی دستور توقف این سریال و پاسخ های محمد حسین مهدویان و انتشار مجدد آن همه حواشی بود که این سریال را خبرساز و در اینترنت هم پرجست و جو کرد.