کلویی ژائو و آفونسو گونزالوس: تدوین Hamnet برای رسیدن به کاتارسیس
.jpg?w=1200&q=75)
کلویی ژائو و آفونسو گونزالوس، بهعنوان تدوینگران مشترک فیلم «همنت» (Hamnet)، توضیح دادند که بخش پایانی فیلم، شامل اجرای نمایش «هملت»، سختترین قسمت برای تدوین بود. ژائو گفته است که بسیاری از صحنههای کامل نمایش را فیلمبرداری کرده بود، از جمله بخشهای مربوط به اوفلیا، اما در نسخه اولیه این بخش حدود ۴۰ دقیقه طول میکشید. برای نسخه نهایی، آنها مجبور شدند بخشهای زیادی را حذف کنند تا ریتم فیلم حفظ شود.
گونزالوس این فرآیند را «خانهای از کارتها» توصیف کرد: حذف یک صحنه باعث میشد بخشهای دیگر کارکرد خود را از دست بدهند و دوباره نیاز به بازگرداندن یا تغییر داشته باشند. این «رقص تدوین» تا آخرین هفتههای پستولید ادامه داشت.
ژائو تأکید کرد که ریتم برای او در تدوین اهمیت حیاتی دارد و همکاری با گونزالوس به دلیل توانایی او در هماهنگی با این ریتم، تجربهای ارزشمند بود. آنها حتی تا آخرین مراحل میکس، همچنان در حال تغییر و تنظیم صحنهها بودند تا همه لایهها، از دیالوگهای تماشاگران گرفته تا حضور «ویل» پشت صحنه و اجرای «هملت»، به شکلی هماهنگ به سمت یک کاتارسیس عاطفی حرکت کنند.
این همکاری نشاندهنده بازگشت ژائو به سینمای شاعرانه و هنری پس از تجربه پرهزینه «جاودانگان» (Eternals) در دنیای مارول است. انتخاب گونزالوس نیز با توجه به سابقه او در تدوین آثار مستقل، نویدبخش ترکیبی از نگاه انسانی و تدوین هنرمندانه در «همنت» است.